Nabil El Alaoui Sossey EF

Ny webbtjänst för lån lanserad!

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 14:32 CEST

En ny sida för att jämföra priser på lån utan säkerhet är nu lanserad och den har som syfte på att ett enkelt sätt erbjuda detta utan att ha hinder i vägen för besökaren att göra detta.

"Enkelhet är nyckeln till en glad besökare" säger grundaren Nabil.

Det finns idag många jämförelsesidor med lån som kan bli lite för mycket. Det tyckte i alla fall Nabil som är grundaren till den nya sidan för att hitta lån utan säkerhet på den svenska marknaden. I samarbete som affiliate med flera svenska försäkringsbolag så lanserades sidan idag för första gången och grundaren är hoppfull;

"Jag hoppas vi kommer kunna generera många glada besökare som hittat billiga lån utan säkerhet genom just oss" säger Nabil som grundat sidan i sitt företag.

Det gäller sedan för företaget att man försöker ta sig in på den internationella marknaden så småningom, för enkelheten saknas i många andra länder också. Sajten har ett samarbete i USA med en sida som kommer lanseras så fort den blivit klar, just nu är det bara en enda del kvar och det är copy för sidan.

"När den är lanserad så finns vi på två kontinenter, men fler blir det!" säger Nabil.

Lån är enligt Nabil något som alla är i behov av någon gång i livet. När personer t.ex. skaffar sig sin första bil så möts de av själva faktum att det faktiskt är dyrt med bil och där kommer just sidan in som ska hjälpa till att för besökaren och bilägaren att hitta ett billigt lån utan säkerhet.

Om ett år är målet att förmedlat 1000 lån utan säkerhet till 1000 olika svenska kunder, ett mål som enligt grundaren Nabil är rimligt då marknaden inte mättas ur utan förblir densamma hela tiden.

Lanseringen som idag sker blir en av de största i företagets historia hittills. "Jag är hoppfull" säger grundaren Nabil.

Företaget sysslar främst med byggandet av interaktiva webbtjänster.