WKO Handel

Ny webbutik pga stöld - ManIsland.se

Pressmeddelande  •  2012-05-03 13:17 CEST

Sveriges nya webbutik för tränande män har slagit upp portarna. Hos ManIsland.se säljs deodoranter, hudvård, schampo och träningskläder för män, från både nya och välkända varumärken. Affärsidén är att erbjuda ett smidigt sätt för män som tränar att kunna köpa allt för träningsväskan på ett och samma ställe. Men som sagt så började det hela med en mindre rolig händelse, nämligen en stöld.

Idén till ManIsland.se tog form för knappt ett halvår sedan tack vare eller pga en stöld, beroende på hur man nu vill se på det. Killen bakom butiken Oskar hade precis varit och tränat och skulle cykla hem när han kommer på att han glömt plånboken i skåpet på gymmet. Så han ställer cykeln med träningsväskan kvar på pakethållaren och går in för att hämta sin plånbok. När han sen kommer ut från gymmet och ska ta sin cykel efter att ha pustat ut över att plånboken låg kvar där han lämnade den så hittar han varken sin cykel eller träningsväska. "Jag står kvar i en halvtimme i hopp om att någon bara tagit fel cykel. Men det var förgäves, den cykeln och väskan såg jag aldrig mer", säger butiksinnehavaren Oskar.

Så det var bara för Oskar att bita i det sura äpplet och köpa sig en ny träningsväska, deo, schampo och träningskläder. Det var efter det som han fick idén till ManIsland.se, "Jag fick springa i en massa olika affärer för att hitta vad jag behövde, en för att köpa deodorant, en för schampo och en för träningskläder. Efter att ha sökt på nätet efter etn butik där man kunde köpa deo, träningskläder, schampo osv på ett och samma ställe  utan framgång, slog det mig att detta kan kanske vara en affärsidé där jag kan blanda nyttan med att starta företag med nöjet kring att hålla på med grooming och träningsprodukter", fortsätter Oskar.

Förutom att vara först med att erbjuda allt för träningsväskan på nätet i Sverige så är man även först med att erbjuda gymkläder från det klassiska märket Gold's Gym i Sverige på nätet. Förrutom Gold's Gym så hittar man även märken som Men-u, Redken for Men och Under Armour.  "Vi försöker att ta in dom bästa produkterna och att vi lyckades bli först  med att erbjuda Gold's Gym kläder är såklart extra kul. Att kunna erbjuda våra kunder både nya märken och välkända kvalitetsmärken som Men-u och Under Armour är ett mål som vi strävat efter", berättar Oskar.

Det är också tydligt att bra service är något man satsar på,ordrar och mail från kunder bearbetas så gott som alltid inom 24 timmar. "När jag själv beställer eller mailar butiker på nätet så vill jag själv ha svar nästan direkt. Så vi försöker leva med devisen att bemöta våra kunder som vi själva vill bli bemötta och dåär det snabb ryck som gäller" avslutar Oskar.

www.ManIsland.se ägs av WKO Handel och bedriver försäljning av gymkläder, grooming produkter och träningskläder för män. Varumärken som man kan hitta hos ManIsland.se är b.la. Golds Gym, Men-u och Under Armour.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom