Vodafone Sverige AB

Nya abonnemangsformer ökar valfriheten för Vodafones kunder

Pressmeddelande   •  Maj 12, 2003 18:04 CEST

Vodafone Sverige inför nu två nya abonnemangsformer - Vodafone 60 och Vodafone 120 - som gör det enklare att bestämma över sin mobila livsstil och kostnad. Bland annat kan Vodafones kunder när de vill köpa en ny mobil själva reglera priset på den, och prenumerera på SMS- och datapaket som ger lägre priser på textmeddelanden och datatrafik.

De nya abonnemangsformerna Vodafone 60 och Vodafone 120 är framtagna ur perspektivet att kunderna själva vill bestämma så mycket som möjligt kring sin mobila kommunikation och ha så stor kontroll som möjligt över sina mobila kostnader.

- Mobil kommunikation är idag en del av människors livsstil och många aktiviteter som vi företar oss under en dag, från att hålla kontakten med dem som betyder något för oss till att ta del av underhållning och information, sker via mobiltelefonen. Dock har vi olika behov och krav på vår mobilitet och Vodafone 60 och Vodafone 120 tillsammans med våra SMS- och datapaket ska tillgodose dessa skillnader i behov och ge kunden utrymme att själv i större grad bestämma och kontrollera sitt mobila liv, säger Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument.

SMS-paketen innebär att Vodafones kunder kan välja att koppla en prenumeration på ett av fyra olika SMS-paket till abonnemangen Vodafone 60 eller Vodafone 120, och därigenom skicka SMS billigare samtidigt som översikten av månadskostnaderna kring SMS:andet förbättras.

Paketen heter SMS 25, SMS 50, SMS 100 och SMS 200 där siffrorna står för antalet SMS som ingår och där till exempel det största paketet - SMS 200 - ger prenumeranten ett styckpris på 1,10 kr/SMS. Liknande paket finns även att prenumerera på för datatrafik (GPRS).

Vodafone 60 och Vodafone 120 har också utformats för att ge kunderna stora möjligheter att själva bestämma hur de vill fördela sina kostnader när det gäller månadsavgift och bindningstid vid köp av en ny mobiltelefon. Genom att välja en förhöjd månadsavgift kan kunderna få ett lägre pris på drömmobilen vid själva köptillfället, och kunderna har ett flertal kombinationer att välja på, både utifrån nivå på månadskostnad och längd på bindningstid.

Dessutom har Vodafone knutit en lojalitetsbonus till Vodafone 60 och Vodafone 120 som innebär att kunderna ringer billigare ju längre de är kunder hos Vodafone.

Abonnemangen Vodafone 60 och Vodafone 120 kommer att ersätta Vodafones abonnemang Easy Fritid, Multi och Surf och går att teckna från och med idag.

För pristariffer för Vodafone 60, Vodafone 120 och SMS- och datapaketen besök Vodafones hemsida på adress http://www.vodafone.se/110.jsp

För mer information kontakta:

Göran Mannerstråle, chef affärsområde Konsument Telefon: 0708-33 18 45, e-post: goran.mannerstrale@vodafone.se

David Erixon, marknadschef affärsområde Konsument Telefon: 0709-61 47 77, e-post: david.erixon@vodafone.se