JVC

Nya ADIXXION – komplett actionkamera från start.

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2013 13:58 CEST

Nya JVC GC-XA2 ADIXXION kommer i "Born Tough" Quad-Proof-design och är redo för action direkt ur lådan, utan några extra tillbehör i form av skyddande kamerahus. Med en LCD-skärm och Wi-Fi inbyggt i kameran finns allt du behöver för en fulländad kameraupplevelse – Var som helst, när som helst.

Kraftfulla inspelningsfunktioner inkluderar 1920 x 1080 60p/50p Full HD-video samt 120fps/100fps 1280 x 720 high-speed inspelning för utmärkt visning av slow-motion. Wi-Fi ger realtids-kontroll samt möjlighet till live-streaming över Internet. GC-XA2 är inte bara redo för tuffa tag, den är redo för tuffa tag konstant!

Quad-Proof Design innebär att ADIXXION är vattentät till ett djup av 5 meter, stötsäker för fall från 2 meter, dammtät att hålla små partiklar ute samt köldresistent för att fungera även vid vinterväderlek. Den kan monteras på en surfbräda, snowboard skateboard eller hjälm och fånga fantastiska videor i farten. Hemligheten bakom denna Quad-Proof-design är en kombination av en stötupptagande inre konstruktion, ett vattentätt- och skyddande chassi samt ett slitstarkt gummihölje som tål tuffa tag. Enheten (inklusive batteri, LCD-skärm och Wi-Fi) väger endast 135 gram, och med monteringshål placerade både på botten och sidan kan den fästas på en mängd olika sätt – så att du kan fokusera på att fånga häftiga videosekvenser.

JVC levererar återigen en rad olika prestandafaktorer. Mest anmärkningsvärt är videokvaliteten – 1920 x 1080 60p/50p Progressiv Full HD-inspelning för verklighetstrogna och skarpa inspelningar, samt 1280 x 720 high-speed-inspelning i 120fps/100fps som möjliggör 4x slowmotion. GC-XA2 har ett ljusstarkare och bredare vidvinkel-objektiv, förbättrad bildstabilisering, en högre upplöst LCD-skärm med automatisk avstängning och automatisk ljusstyrka funktioner, en högre upplöst bildsensor, högre ljudbithastighet samt bättre brusreducering jämfört med tidigare modell. GC-XA2 ansluter även till Wi-Fi mycket snabbare, och kan använda sig själv som en åtkomstpunkt för direktuppspelning till en smartphone eller Ustream, ladda upp till YouTube samt för bildöverföring. Till ADIXXION finns även en app som möjliggör streaming från fyra separata kameror samtidigt till en smartphone.

GC-XA2 erbjuder även en rad kreativa funktioner, som inkluderar fyra inbyggda visuella effekter för att krydda upp videoklipp och göra varje situation mer unik ochiögonfallande, Time-Lapse-inspelning för bilder samt video, Burst-mode-läget – där det går att ta flera stillbilder i upp till 15 bildrutor per sekund och samtidig spela in video.

Med andra ord, genom en rad nya och förbättrade funktioner, har JVC placerat ADIXXION i toppskiktet inom segmentet actionkameror.

Tillgänglighet och pris (inklusive moms):

GC-XA2 finns tillgänglig i juli månad, till ett rekommenderat pris på 2.800 kronor

För mer information:

CED Kommunikation, Andreas Bergsman, 070-714 49 47

JVC Sweden, Ulf Roghult, ulf.roghult@jvc.se

Bilder: http://www.flickr.com/photos/83990868@N07/

Specifikationer:

• Quad-Proof Design: 5m Waterproof / 2m Shockproof / Dustproof / Freezeproof

• Built-in Wi-Fi (Streaming to USTREAM, Upload to YouTube, Streaming to PC/Smartphone, Quad View, photo transfer to smartphone)

• 1.5-inch LCD Monitor (115k)

• Improved Image Stabilizer with Gyro Sensor

• F2.4 / Super Wide Lens

• Full HD 1920x1080 60p/50p Recording

• 1280 x 720 120p/100p High Speed REC

• 8M Back-illuminated CMOS Sensor

• 8M Still Picture / 16M Still Picture by Ultra Resolution

• Simultaneous REC

• Time-Lapse REC (Video: 0.2, 1, 5, 10, 30, 60 sec)

• Time-Lapse REC (Photo: 2, 5, 10, 30, 60 sec)

• Burst Mode (Up to 15fps)

• Video Effect Function

• SD/SDHC/SDXC Card Slot

• Digital 5x Zoom

• White Balance (Auto & Manual) / Brightness Adjustment (Auto &
Manual)

• HDMI® Terminal (mini)

• Provided Accessories: Wide Flexible Mount, Battery, USB Cable

• Free app available for Android phone/tablet, iPhone/iPod touch/iPad,
Windows PC and Mac

Recording modes and approx. recording times on a 128GB SDXC card (not provided)

Mode

Resolution

Time

FHD60

1920x1080

10hr

FHD30

1920x1080

23hr 40min

HD960

22hr  20min

HD60

23hr  40min

HD30

35hr 30min

WVGA

56hr 30min

Om JVC1927 grundades Victor Company of Japan, det företag som för oss alla är mer känt som JVC.Ända sedan starten så har JVC legat långt fram när det gäller utveckling av tekniska produkter, och redan 1939 togs den första TVapparaten fram i Japan. Därefter har JVC med jämna mellanrum presenterat ny teknik som har tagit hela elektronikvärlden med storm och resultatet har blivit att det nu finns JVCprodukter i var mans hem.