Heart of Brands

Nya agenturer knyts till Heart of Brands AB

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2007 11:38 CEST

(Aktietorget: HOB B)

Heart of Brands AB (Publ) har erhållit ensamrätt att sälja, importera och marknadsföra märkena PINKO och STYLESNOB för Sverige. Detta innebär att Heart Of Brands (Publ) AB breddar sin klädkollektion med ytterligare två mycket välkända märken.

Två nya märken kan nu läggas till Heart of Brands AB´s portfölj. I enlighet med de ambitioner som företaget Heart of Brands har att bredda sitt sortiment av erbjudanden så har Heart of Brands från och med den 13/8 2007 fått rätten att distribuera två nya märken på den tyngdgivande svenska marknaden.

STYLESNOB är ett tufft och ungt märke. Sortimentet består i huvudsak utav accessoarer såsom skor, väskor, skärp riktade mot ung tjej/kvinna. Företaget bildades hösten 2003 och är ett ungt företag. Designern och ägaren Vibe Skov Bjerrehauus har genom sin design och tillverkning funnit en attraktiv marknad för produkterna. I år har organisationen stärkts med en rekrytering av en välmeriterad International Brand Manager från Dyberg Kern som försäljningsdirektör. STYLESNOB säljer idag till 230 butiker i 7 europeiska länder samt 3 butiker i Florida, USA.

PINKO är ett välkänt märke i övriga Europa för unga kvinnor. Kollektionen är välklädd och har matchande accessoarer såsom skor, väskor och bälten.
PINKO har 410 retail stores i Italien, inkluderat 60 single brand shops, 100 corner stores, 250 multi-brand stores och 210 utländska sales points; Försäljningen har ökat från 58 M Euro 2003 till över 145 M Euro 2006 och totalt har mer än 2 miljoner plagg sålts under 2006. Grundaren och VD'n är Mr. Pietro Negra - som genom sitt affärsmannaskap tagit märket till den punkt där det befinner sig idag på den kräsna trendmarknaden. PINKO har, med annons kampanjer av världskända modeller som Naomi Campbell, Elle McPhearson och Eva Herzigova, ett väl etablerat märke i världen.

"Det känns mycket roligt att vi fått förtroendet att representera STYLESNOB och PINKO på den svenska marknaden. Vi tror att det finns en mycket stor potential i dessa märken samt att de kompletterar vårt redan befintliga märke "ELLE" mycket bra" säger Pia Imbro VD för Heart of Brands AB.

För ytterligare information kontakta:
Heart of Brands AB (publ.)
Pia Imbro VD 08-718 12 50
p.imbro@heartofbrands.se

Kort om Heart of Brands AB
Heart of Brands AB bildades i oktober 2006 för att på den nordiska marknaden etablera, marknadsföra och sälja kvalitativa varumärken, ledande i sina segment, inom konfektion och accessoarer. I november 2006 tecknade Heart of Brands ett exklusivt återförsäljaravtal med Fashion Brands Collection B.V. om att med ensamrätt få marknadsföra och sälja ELLE Prêt-á-Porter collection i Sverige, Norge, Finland, Danmark och Island. Avtalet avser såväl distribution och försäljning via egna butiker som via grossistverksamhet till återförsäljare.

Heart of Brands AB, Gustaf de Lavals Torg 8, No116, TSR 3:18, 131 59 Nacka
Email: info@heartofbrands.se