Acer Sverige

Nya Aspire S7 Ultrabook med WQHD-display

Pressmeddelande   •   Jun 03, 2013 13:38 CEST

Acer tillkännagav idag nästa generations 13,3-tums Aspire S7-392 Ultrabook på Computex, Taipei. Designad för dem som förväntar sig det extraordinära, vill vara tidig med den senaste tekniken och älskar att imponera på sin omgivning. Samma eleganta formspråk och hyllade egenskaper som på föregångaren, men nu med förbättrad batteritid, ett nytt bakgrundsbelyst tangentbord och 2:a generationens Acer TwinAir kylning med ett ännu tystare fläktsystem. Dessutom är den utrustad med trådlös display-teknik (WiDi) för storbildsunderhållning och produktivitet.

Aspire S7-392 är utrustad med tillverkarens första WQHD-skärm med IPS-teknik och en imponerande upplösning på 2 560x1 440 på en 13,3-tums skärm. IPS-teknik medför konsekventa och korrekta färger vid betraktningsvinklar upp till 170 grader. För enkel delning och presentation kan Touch-skärmen på S7:an öppnas hela 180°, och med en knapptryckning vänds bilden åt motsatt håll.

S7 Ultrabook fortfarande tunn och lätt, och är endast 12,9 millimeter tunn och väger 1,3 kilo. Den är tillverkad av förstklassiga material och har en stabil ramkonstruktion. Andra generationens Gorillaglas ger en vacker och tunn yta samtidigt som det är starkt, reptålig och lätt att rengöra. S7 har en unibody-konstruktion, gjord av ett enda block av aluminium med hjälp av en process som sparar energi och material, resultatet är ett ultratunt chassi som är väldigt tåligt.

S7-392 har stöd för Intels WiDi-teknik gör det möjligt att visa material på en extern stor skärm utan kablar. Samtidigt kan användaren öppna ett nytt fönster på sin dator och utföra andra uppgifter, vilket gör multitasking enkelt och roligt.

Uppdaterade S7 levererar en förbättrad batteritid på upp till 7 timmar, en 33 procentig ökning jämfört med föregångaren. Det nya bakgrundsbelysta tangentbordet med djupare tangenttryckning ger ett mer naturligt och bekvämt skrivande. Tack vare 2:a generationens Acer TwinAir kylteknik, reduceras den redan låga ljudnivån ytterligare till 31 dBA vid maximal belastning, vilket är 9 dBA lägre än tidigare, och håller systemet tyst och svalt utan att prestanda blir lidande.

Dual-mikrofoner placerade i fronten och Acers ljudteknik förbättrar talprestandan och minskar bullernivån för röstigenkänning och VoIP-applikationer. Kraftkällan är 4:e generationens Intel Core processorer och en solid state drive med Raid 0 för snabba läs/skriv-tider och uppstart.

Tillgänglighet och pris September månad, pris ej klart.

Bilder:

Server: ftp.acer.com.tw

User: acergpc2013

PW: tpjun2013

Om Acer

Acer grundades 1976 och är ett informations- och kommunikationsteknikföretag som ägnar sig åt forskning, design, marknadsföring, försäljning och support av innovativa produkter som underlättar människors liv. Acers gröna leverantörskedja levererar miljövänliga datorer, skärmar, projektorer, servrar, surfplattor och smarttelefoner – verktyg som våra kunder behöver för att utforska gränslöst och uppleva mer. Acer är rankad trea globalt när det gäller bärbara datorer (IDC 2012) och har 8 000 anställda. Omsättningen 2012 låg på 4,7 miljarder dollar. Gå in på www.acer.com för mer information.