TurbolinPR AB

Nya behandlingar hos Luxury Spa

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2009 10:03 CEST

Luxury Spa i Stockholm introducerar fyrhandsmassage i utbudet - en unik behandling som innebär att två terapeuter synkroniserat arbetar igenom hela kroppen. Utöver fyrhandsmassagen erbjuder Luxury Spa nu också Balinesisk massage, som är en traditionell behandling med ursprung från den Indonesiska ön Bali.

Fyra händer är bättre än två

Fyrhandsmassagen innebär alltså att två terapeuter masserar kroppen samtidigt. De tar hand om vars en rygghalva, vars ett ben och utför samma avslappnande rörelser i symbios för total avkoppling och lyx. Behandlingen består av långa rörelser kombinerat med rytmiska inslag som jobbar mjukt på musklerna och återställer energin i såväl kropp som själ.

För komplett avslappning och balans använder Luxury Spa en massageolja med en mild blandning av lavendel, ylang-ylang, citronmeliss och bergamott.

Traditionell behandling från Bali

Den Balinesiska massagen är en uråldrig teknik från Indonesien som syftar till att lösa upp spänningar i kroppen och samtidigt öka energin. Massagen går djupt på musklerna och terapeuten jobbar med akupressurpunkter utmed hela kroppen för att balansera och öka cirkulationen.

Behandlingen är med andra ord en härlig helkroppsmassage med attityd, speciellt lämpad för alla som är i behov av en avslappnande men kraftfull massage där alla kroppens muskler arbetas igenom.

Fyrhandsmassagen kostar 1400 kronor (50 minuter) och den Balinesiska massagen kostar 900 kronor (50 minuter).

För mer information kontakta:

Niklas Trieb, TurbolinPR

E-post: niklas@turbolinpr.se