SAS

Nya bokningsrutiner för SAS Studentbiljetter

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2003 14:47 CEST

Fr.o.m. den 4 september 2003 kan SAS Studentbiljetter, för inrikes resa, enbart bokas via www.sas.se eller Jetweb. Detta är möjligt tack vare ett samarbete mellan primärt Scandinavian Airlines, Mecenat och CSN. Med det nya systemet försäkrar man sig om att det endast är behöriga studenter som får tillgång till de speciella studentpriserna.

- När vi nu styr över bokning och verifiering till Internet, förkortas ledtiderna med minst en vecka. Studenten behöver alltså inte vänta på sitt studentkort för att kunna boka, säger Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef för Scandinavian Airlines i Sverige.

På sikt hoppas Scandinavian Airlines även kunna inkludera deltidsstudenter ( 5 och 10 veckors studenter) eftersom kortutgivarna och CSN kontinuerligt uppdaterar sina databaser.

- En stor del av vår försäljning sker redan idag via vår hemsida www.sas.se , säger Magdalena Rohdin-Hurtig. Vår förhoppning är dock att fler webbresebyråer i framtiden ska kunna boka studentbiljetterna.

- Vi har redan idag en stor andel ungdomar och studenter som bokar on-line via www.jetweb.se och vi gläder oss mycket åt samarbetet med SAS och det breda utbudet vi nu kan erbjuda våra kunder, säger Anders Wallgren, VD MZ Travel.

För ytterligare information, var god kontakta:
Magdalena Rohdin-Hurtig, marknadschef för Scandinavian Airlines i Sverige, tfn +46 70 997 36 15.

INFORMATIONSAVDELNINGEN SCANDINAVIAN AIRLINES