Stockholm Design Center & TLC Sweden

Nya design märken på den Skandinaviska marknaden hos TLC Sweden

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2010 11:06 CET

Vi har valt att fortsätta vår bana med att introducera och etablera nya design märken i Sverige och Skandinavien. De märken vi har valt att samarbeta med behöver nödvändigtvis inte vara internationellt etablerade utan styrkan hos dessa olika märken är det ypperliga hantverket, kvaliteten och uppfinningsrikedom.

Föremål som är tidlösa, som går lika bra att bära och som även passar att ligga framme/ hänga på väggen, som unika och vackra konst föremål.

Våra pågåenden samarbeten är fn Alexis Bittar New York, House of Flora London, Courtier London, Wavemusic Groove Couture, Taschen, Phaidon, Thames & Hudson, Sony, Warner m.fl

För Press information samt utlåning av varor vg kontakta oss info@tlcsweden.com

För mer information om oss vg besök: http://www.stockholmdesigncenter.com  och

Alexis Bittar, Världens just nu hetaste Juvel och accessoar designer från New York, CFDA vinnare 2010. Hans unika förmåga att kombinera hantverk & konst med dagens street-style har gjort att han är mycket eftertraktad bland världens celebriteter.

House of Flora, fashion designer och ingenjör. Hennes design kännetecknar grafiska linjer och kantiga referenser så väl som inspiration av olika material och tekniker. Gör många samarbeten med Victoria Secret, Matthew Williamson, Blumarine, Bruce Oldfield and for Riccardo Tisci at Givenchy Haute Couture.

Courtier, tillverkare och distributör av Handgjorda kort sedan 60-talet. Victoria & Albert Musuem har dem i sitt sortiment och korten har även använts av Vita huset och av kungliga palats.

Wavemusic Groove Couture, världens största aktör inom Lounge musik med toner från mjuk jazz till sofistikerad pop, samarbeten med alla musik artister i din genre. Wavemusic skräddarsyr och tillverkar även musik till hotell, restauranger och olika företag. Kontakta oss för att veta mer!

Våra samarbetspartners inom böcker är: Taschen, Thames & Hudson, Laurence King, Carlton, Phaidon, Flammarion m.fl.

(nya kommande samabeten våren ss11 är: Lucy Hutchins, Athena Procopiou, Fenton, Eddie Borgo m.fl.)

Vi har även introducerat och etablerat ett flertal märken i Sverige & Skandinavien genom åren:
Alexander Mcqueen, Alessandro Dell'Acqua, Zac Posen, Frette, Blumarine Home, Y & Kei, Industrielle, Bookan m.fl.

Http://www.tlcsweden.com