Goldwell

Nya Dualsenses Ultra Volume kombinerar kraftfull volym med riktad vård – utan att tynga ned håret.

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2013 16:43 CEST

Dualsenses Ultra Volume-produkternaMånga kvinnor med tunt och fint hår söker efter vårdprodukter som ger mer volym, fyllighet och spänst. För att undvika att håret tyngs ned i onödan så struntar de i viktiga hårvårdsprodukter som balsam och spray. Resultatet blir hår i behov av vård som ser onaturligt torrt och tråkigt ut. Med de nya Dualsenses Ultra Volume-produkterna behöver inte kvinnor välja mellan volym och ett friskt och vackert hår längre. De nya silikonfria produkterna kombinerar kraftfull volym med riktad vård, utan att tynga ned håret. För volym som känns så bra som den ser ut.

Dualsenses Ultra Volume – Vård med intelligent Dual Effekt

Stärkt från rötterna, lätt i längder och toppar: alla Dualsenses Ultra Volume produkter innehåller SmartBoostComplex, resultatet av innovativ salongsforskning. SmartBoostComplex förser håret med rätt mängd fukt och vård precis där det behövs. Håret får ny smidighet, glans och elasticitet utan att tynga ned det - för en naturlig mjuk hårkänsla.

Frisörexklusiva produkter för tunt och fint hår med ny teknologi

Alla Dualsenses Ultra Volume-produkter är silikonfria. Med stärkande SmartBoostComplex med Tapiokastärkelse och Instant Microfluid Technology är de fyra produkterna frisörens lösning för problem med fint till normalt hår. Instant Microfluid Technology finns i alla fyra Dualsenses Ultra Volume-produkter och skyddas av ett europeiskt patent.

Fräsch volym mellan hårtvättarna

Touch-up Spray är den perfekta produkten för alla som vill förnya sin volym. Touch-up Spray är enkel att använda och ger förnyad volym och känslan av nytvättat hår. För fint till normalt hår. Spraya i torrt hår utan att tvätta eller torka. 250 ml.

Boost Shampoo ger upp till 35% mer volym direkt1 och tar effektivt bort stylingrester som tynger ned håret. Det ger omedelbar volym och viktlös vård samt vacker och frisk glans. 250 ml.

Lightweight Conditioner ger omedelbar tyngdlös vård. Håret blir mer lättkammat, elastiskt och ger viktlös smidighet och glans. 200 ml.

Boost Spray ger omedelbar volym från rötterna till topparna. Det reder ut håret och ger glans. Dessutom förlänger det hållbarheten på frisyren.150 ml.

Goldwell Dualsenses Ultra Volume: Alla produkter ca 183 kr.

Goldwell Dualsenses Ultra Volume – salongsexklusiv på Goldwell-salonger världen över.

1 Tested by an external, independent institute, 10/2012. Referring to the Boost Shampoo.

Goldwell är en av de ledande aktörerna på den professionella hårvårdsmarknaden i Sverige. Vi vet att du får de bästa råden och de bästa hårprodukterna hos frisören. För att garantera dig kvalitet och service hittar du därför våra produkter hos frisören - och bara där! Goldwell tillverkas i Tyskland av KPSS HAIR som är ett dotterbolag till Japanska KAO.