MaxMedica Naturläkemedel AB

Nya Efalex Chewies Apelsin – goda helt utan socker och sötningsmedel

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 15:49 CET

Välkända Efalex har fått en ny familjemedlem - tuggisar med god apelsinsmak som dessutom är helt osötade.

Efalex Chewies Apelsin innhåller, liksom Efalex kapslar och flytande olja, nyttiga omega-3 och omega-6 fettsyror från fiskolja och nattljusolja. Dessa fettsyror är viktiga för hjärnan och ögonens funktion. Efalex Chewies Apelsin kompletterar kosten och är ett enkelt sätt att se till att kroppen alltid får tillräckligt av dessa nödvändiga fettsyror.

Efalex Chewies Apelsin kommer i burk med 120 tuggbara kapslar. Tuggisarna är speciellt för dem som inte vill eller har svårt att svälja kapslar och som heller inte vill svälja flytande olja. Men inget hindrar naturligtvis stor som liten att välja Efalex Chewies Apelsin bara för den goda smakens skull. Doseringen är 1 – 3 kapslar. Efalex Chewies kan ges till barn från 3 år.

Läs mer på hemsidan www.efalex.se där man under februari också kan träna snabbtänkthet och minne i en kul tävling med en kompakt och avancerad digitalkamera som första pris.

Efalex säljs i hälsofackhandeln och i butikerna finns gratis smakprov på de nya tuggisarna.

Efalex Chewies Apelsin ersätter Efalex Chewies tuggkapslar med smak av vilda bär som utgår ur sortimentet.
Efalex är ett ledande internationellt varumärke från företaget Efamol Ltd, känt för sin höga kvalitet och sina väldokumenterade produkter. Efalex marknadsförs i Sverige av Maxmedica AB, ett företag i Midelfart Sonesson koncernen.

För ytterligare information kontakta:
Max Medica AB
Karin Murén, produktchef
040-660 20 45 karin.muren@maxmedica.se

MaxMedica AB är ett av Sveriges främsta företag inom hälsa och egenvård. MaxMedica förser apotek, hälsofackhandel och dagligvaruhandel med starka varumärken som Esberitox, MyggA, Floradix Blutsaft och Liposinol. Bolaget ingår i Midelfart Sonesson-koncernen,som på den nordiska marknaden tillverkar, distribuerar och marknadsför egenvårdsprodukter. Allt med fokus på att förbättra människors hälsa och välbefinnande.