Apprope

Nya festappen “VEM AV OSS?” testar hur väl du känner dina vänner

Pressmeddelande   •   Jul 11, 2012 11:24 CEST

Det nystartade svenska appföretaget Apprope släpper idag sin andra app: “Vem av oss?”.  Appen, som är ett festspel för vuxna, finns för iPhone och iPad och är gratis.

Upplägget i “Vem av oss?” är extremt enkelt. Samla ett sällskap och låt en av spelarna läsa den första frågan. Alla frågor inleds med “Vem av oss...” och kan exempelvis se ut:

- Vem av oss skulle aldrig kunna lösa en Rubiks kub?
- Vem av oss skulle först dö om vi var med i en skräckfilm?
- Vem av oss "tror inte på gud, men någon form av högre makt ...?”
- Vem av oss skulle sist inse att hen hade en könssjukdom?

Det är sedan upp till spelarna att peka på hen i gruppen som man tycker att påstående bäst stämmer in på ... Det enkla och sociala upplägget gör att “Vem av oss?” är ett spel som lätt får igång stämningen och snacket på en fest.

Totalt innehåller “Vem av oss?” mer än 300 frågor inom en rad olika kategorier. Frågorna är specialskrivna för att passa en svensk publik och innehåller referenser med allt från Blocketvanor till Björn Ranelid.

Som spelare kan man dessutom välja mellan två olika kortlekar. Det finns dels en “Lätt” med mer oskyldiga frågor, och dels en “Svår” med ett råare innehåll om bl.a. relationer, sex och alkohol.

“Vem av oss?” är helt gratis till iPhone och iPad och kommer med en startuppsättning av frågor. För den som vill slippa in-appreklamen, få alla frågor och tillgång till den svåraste nivån, kan enkelt låsa upp appen för 15 kr. Appen släpps på engelska, tyska, franska, italienska, spanska, portugisiska, holländska, svenska, norska och danska.

Länk till appen i AppStore:

Trailer på appen finns här:

Länk för att ladda ner pressmaterial:

Apprope är ett litet svenskt appföretag, grundat 2012 av två vänner. Vår ambition är inte att förändra världen. Bara göra den lite mindre tråkig. Hur då? Genom att skapa roliga, smarta och snygga appar. www.apprope.com