e-Spirit

Nya FirstSpirit 5.1 CMS säkerställer en snabbare och mer optimerad användarupplevelse

Pressmeddelande   •   Maj 08, 2014 09:00 CEST

CMS leverantören e-Spirit lanserar den uppdaterade versionen av FirstSpirit CMS. FirstSpirit 5.1 har en mängd nya funktioner och uppdateringar som förbättrar användarupplevelsen i hela distributionskedjan online. Marknadschefer kommer nu mer riktat kunna nå sina besökare enkelt och effektivt med anpassade upplevelser online. Programutvecklare och integratörer kan genom innovativa användarvänliga funktioner genomföra utvecklingar på rekordtid.

"Snabbhet och användarvänlighet är båda centrala konkurrensfaktorer för företag som vill nå kontinuerlig framgång på webben", förklarar Jörn Bodemann, ordförande och VD för e-Spirit. "Med vår nya FirstSpirit 5.1, förstärker vi vårt koncept om ’global användarvänlighet’. Idag vill varje företag erbjuda sina besökare en attraktiv och anpassad kundupplevelse för att säkerställa kontinuerliga webbplatsbesök och därmed en ökad försäljning. Detta uppnås bäst om redaktörer, marknadschefer, programutvecklare och systemintegratörer också kan dra nytta av den enastående användarupplevelsen."

Två viktiga områden prioriterades i nya FirstSpirit 5.1. FirstSpirits centralt redaktionella miljö, "ContentCreator" har helt omarbetats i syfte att göra det lättare för marknadschefer och redaktörer att skapa och publicera anpassat och dynamiskt innehåll för digitala marknadsföringskampanjer, målgrupper, distributionskanaler och enheter.

Den andra viktiga aspekten var att förbättra utvecklarens upplevelse. Version 5.1 erbjuder nu en mängd nya funktioner som utformats speciellt för arkitekter, utvecklare och integratörer för att säkerställa ett mer bekvämt och effektiv projektgenomförande. Detta gör det möjligt för företag att lansera nya online-tjänster, funktioner eller hela webbplatser snabbare än tidigare.

FirstSpirits nya upplevelser för redaktörer:

• Visar innehållet ur besökarens ögon

Multipla förhandsgranskningsfunktioner möjliggör för webbredaktörer att se innehållssidor i FirstSpirit med samma ögon som besökaren. Med bara ett klick kan redaktören se exakt vilket innehåll som visas för vilken målgrupp vid vilken tidpunkt och hur sidorna ser ut i olika skärmstorlekar.

• Centralt användargränssnitt för allt redaktionella innehåll

FirstSpirit ContentCreator är en centralt, webbaserad cockpit för alla innehållsrelaterade aktiviteter. Redaktörer kan redigera webbplatsen direkt i webbläsaren från en förhandsgranskningssida, som navigeras precis som den produktiva sidan.

• Snabbt redaktionellt arbetet

Det redan omfattande Drag & Drop alternativet i ContentCreator har förbättrats ytterligare genom att bilder, länkar, videor eller data från andra källor, t.ex. skrivbordet, webbprogram eller den interna FirstSpirit mediehantering, kan dras till den tänkta ytan direkt i förhandsgranskningen.

FirstSpirits nya upplevelser för utvecklare:

• Förbättrade mallar underlätta och snabbar på utvecklingen

Istället för att spendera tid på att leta i HTML-koden för vissa områden som måste ändras, kan utvecklare använda FirstSpirits nya markeringsfunktion för att enkelt hitta rätt plats i koden i förhandsgranskningsläget. Dessutom finns stöd för mjukvarubaserade buggsökningar i HTML-koden som hjälper utvecklare att programmera mallar snabbare och utan fel.

• Enkel återanvändning

FirstSpirit 5.1 gör återanvändning av projektlösningar enklare än någonsin tidigare. IT-avdelningar kan nu överföra kompletta projektdelar, till exempel från en testmiljö till levande server med hjälp av extern lagringsmedia och även genom servrar med hjälp av molntjänster som Dropbox.

• Arbeta effektivare i avlägsna team

FirstSpirit 5.1 förbättrar samarbetet i lokala och fjärranslutna IT-team. Tack vare de nya funktionerna som stöder en öppen utvecklingsprocess, gynnas företag optimalt av expertisen och kompetensen i hela teamet.

• Använd befintliga utvecklingsverktyg

Utvecklare arbetar snabbare och mer tillförlitligt med verktyg som de kan och litar på. Därför kan IT-avdelningar använda de utvecklingsverktyg de föredrar sedan tidigare (IDE, SVN/GIT, etc.) med FirstSpirit.

För mer information om FirstSpirit 5.1 CMS, besök fs5.e-spirit.com.

Om e-Spirit
e-Spirit är en ledande leverantör inom WCM, Web Content Management och utvecklar bland annat FirstSpirit™. Många välkända företag från olika branscher använder FirstSpirit för att arbeta med webbstrategi och för skapande, hantering och publicering av innehåll i olika kanaler (Internet, intranät, extranät, mobila kanaler, portaler, e-handel, PDF, e-post, DTP, teknisk dokumentation).

Systemet är mycket lätt att integrera med andra komplexa systemlösningar som SAP NetWeaver, IBM WebSphere, Microsoft SharePoint eller Liferay. Med FirstSpirit AppCenter erbjuder e-Spirit unika möjligheter till integration av webbapplikationer direkt i systemet för innehållshantering. FirstSpirit lever upp till de allra högsta kraven på användarvänlighet, prestanda och skydd för investeringar.
e-Spirit grundades i Dortmund, Tyskland 1999. Det är en del av Adesso Group och finns på 13 orter i Tyskland, USA, Storbritannien, Österrike, Schweiz och Danmark.