Epson Sverige

Nya företagsscanners förenklar arbetsflödet med smarta funktioner för inläsning av olika dokument

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2016 08:00 CEST

Epson lanserar två nya innovativa och intelligenta företagsscanners som revolutionerar arbetsflöden med smarta funktioner för inläsning av ett stort antal olika dokumentstyper. Båda är kompakta, arkmatade och ingår I WorkForce-serien. Modellerna, WorkForce DS-570W och DS-530, kan med sin kraftfulla mediehantering och innovativa smarta funktioner säkerställa en hög nivå av dataintegritet och är inriktade på en högeffektiv och enkel integrering i organisationernas arbetsflöden. Tack vare sin förmåga att skanna upp till 35 sidor per minut/70 bilder per minut erbjuder dessa enheter ett stort antal mediehanteringsalternativ som låter dig läsa in, indexera och dela dina verksamhetskritiska dokument snabbt.

Steve King, produktchef på Epson Europe, säger: "Med hjälp av branschens första långsamma läge för skanning av skrynkliga eller ömtåliga dokument och den innovativa funktionen för att kringgå dubbelmatningsdetektering, har det aldrig varit enklare att skanna mer utmanande media. Smarta funktioner förbättrar effektiviteten, precisionen och datans tillförlighet, och oavsett om du skannar dokument på upp till hela sex meter, papper så tunt som 27 gsm eller kortpapper så tjockt som 413 gsm, så kan du lita på att dessa modeller ger dig en snabb dokumentbearbetning med högsta kvalitet."

Avancerade sensorer och pappersmatningsteknik

Dessa scanners är särskilt utformade för att kunna hantera viktiga dokument, allt från visitkort och ID-kort i plast till extralånga dokument, och inkluderar DSC (dynamisk skevhetskorrigering) och en sofistikerad pappersmatningsdesign för flera rullar. Ultraljudssensorn gör att dubbelmatningsdetekteringen kan undvika felmatning, och funktionen för automatisk dokumentstorleksdetektering gör det enkelt att skanna flera storlekar i en enda hög.

Det automatiska matningsläget gör det enkelt att skanna original i olika storlek samt i valfri ordning till en och samma PDF, medan funktionen för att kringgå dubbelmatningsdetektering gör det möjligt att återuppta skanningen om ett matningsfel uppstår.

Konverteringssats för flatbäddsscanner (tillval)

En konverteringssats för flatbäddsscanner (tillval) gör det möjligt att skanna en mängd olika media effektivt, som t.exfrimärken, pass, böcker och mycket mer. Detta alternativ finns för båda modeller när du använder USB 3.0-anslutning.

Trådlös anslutning på DS-570W

Skanna enkelt dokument till mobil, surfplatta och Wi-Fi-aktiverade arbetsstationer med denna avancerade, kompakta och trådlösa arkmatade scanner. Den är en perfekt delningslösning för flera användare i dynamiska arbetsmiljöer, och det blir ännu enklare att skanna direkt till lagringskonton online, som exempelvis Dropbox, SharePoint, FileBound med flera.

WorkForce DS-570W och DS-530 finns tillgängliga från oktober 2016 till det rekommenderade cirkapriset 6190 kr respektive 5790 kr.

Viktiga funktioner DS-530 DS-570W
Konverteringssats för flatbädd finns att tillgå ●*
Snabba skanningshastigheter i färg på 35 sidor per minut eller 70 bilder per minut vid 300 dpi
50 arks ADF-kapacitet
Skanna ett stort antal olika media, inklusive visitkort, pass2, A3-papper och tjockt papper
1-pass duplexskanning
Inbyggd bildförbättringsteknik
Epsons smarta matningsteknik och dubbelmatningsdetektering
Långsamt läge för ömtåliga, skadade eller svårskannade dokument1
Kompakt format som passar i alla kontorsmiljöer
Epson Document Capture Pro/Server Pro3
Network Interface-enhet för enkel delning mellan användare, med push-skanning och fördefinierade jobbprofiler Tillval Tillval
Konvertera pappersdokument till Microsoft Office-format, inklusive docx, pptx och xlsx
USB 3.0
Wi-Fi, Wi-Fi Direct med NFC -
Daglig driftcykel på 4 000 sidor
Epson Scan 2.0-programvara för avancerad bildteknik
Twain-, WIA- och ISIS-drivrutinssupport för utökad kompatibilitet med DMS
Energy Star-kompatibel

* Endast kompatibel med DS-570W i USB-läge.

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050