Frango AB

Nya framgångar för Frango i Storbritannien

Pressmeddelande   •   Sep 05, 2003 08:45 CEST

Den engelska försäkringsjätten Royal & Sun Alliance har tecknat avtal med det svenska, O-listenoterade programvaruföretaget Frango för leverans och implementering av Frangos systemlösning för Corporate Performance Management (CPM*). Lösningen bygger på Frangos senaste produkt, Frango Controller.

På Royal & Sun Alliance kommer Frango att ersätta det befintliga rapporteringssystemet. Initialt ska systemet användas av mer än 200 användare för att konsolidera finansiell information från 250 dotterbolag.

- Vi är mycket glada att kunna hälsa ett av Englands 100 största företag (FTSE 100) välkommen som kund till Frango. Royal & Sun Alliance är ytterligare ett i raden av engelska storföretag som valt Frango och för närvarande är 15 av Englands 100 största företag kunder till oss. Tillväxten på den viktiga och för Frango strategiska engelska marknaden är mycket god, säger Ulf Alkelin, vice VD på Frango.

Under 2003 har flera engelska storföretag valt Frango som leverantör av CPM-system. Bland nya kunder märks till exempel Thorn, Alliance Unichem, Imperial Tobacco, Smiths Group, Gallaher, Photo Me och Primary Group. Totalt har Frango cirka 140 kunder i Storbritannien.

Frango är den näst största leverantören av finansiella konsolideringsverktyg på den europeiska marknaden enligt en undersökning av KPMG (KPMG Consulting's Fast Close 2002 Survey)

* Metoder, processer och system för styrning och kontroll av finansiell utveckling i organisationer och koncerner.

Kontaktpersoner:
Ulf Alkelin, Vice VD, Telefon: +46 70 321 77 60,
e-post: ulf.alkelin@frango.com

Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista.