ABB AB

Nya frekvensomriktaren ACS850 visar förbrukad och sparad energi

Pressmeddelande   •   Apr 29, 2009 17:12 CEST

Energibesparingskalkylator och automatisk energioptimerare spar energi

ABB lanserar en ny industriell frekvensomriktare ACS850 med inbyggd energibesparingskalkylator som under drift visar mängden förbrukad och sparad energi. ACS850 har även en automatisk energioptimerare som garanterar att frekvensomriktaren arbetar med högsta möjliga verkningsgrad. Så räkna med att spara energi!

ACS850 är dessutom begåvad med ett intelligent användargränssnitt, integrerade säkerhetsfunktioner, modulär maskin- och programvara, samt en flyttbar minnesenhet.

Frekvensomriktaren är konstruerad för industrimaskiner och tillämpningar som extrudrar, kranar, blandare, pumpar och fläktar och finns i effektområdet 1,1 till 400 kW, med spänningar från 380 till 480 V. ACS850:s modularitet och breda utbud av tillval gör den enkel att kundanpassa och den passar perfekt för OEM-kunder, panelbyggare och systemintegratörer.

Välkommen till monter B04:22 på elfack för att lära mer om vad ACS850 kan göra för din process.

ABB (www.abb.com) är ledande inom kraft- och automationsteknik. Våra lösningar förbättrar prestanda och minimerar miljöpåverkan för energiföretag och industrier. ABB-koncernens bolag verkar i omkring 100 länder och har ungefär 120 000 medarbetare.

ABB Svensk Försäljning Motorer och Drivsystem
Lars Lithner