Nya Google Search Appliance - en brygga till molnet

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 16:50 CEST

Fler företag än någonsin började förra året använda molnbaserade applikationer från Google och andra teknologileverantörer. De flesta av dessa organisationers information finns fortfarande lagrade på interna system, men alltmer viktig affärsinformation finns i molnet i samarbetsverktyg som Google Apps, som nu används av mer än 3 miljoner företag, och i sociala applikationer som Twitter. Med nya Cloud Connect för Google Search Appliance kan medarbetare söka både bland internt och molnbaserat innehåll från en och samma sökbox och därmed få ett mer omfattande sökresultat och förbättrad produktivitet.

Cloud Connect för Google Search Appliance

Cloud Connect ger relevanta, skräddarsydda resultat från Google Dokument och Google Sites vid sidan av de mer traditionella källorna som interna fildelnings- och content management system. Snabbare tillgång till samarbetsdokument, kalkylblad, presentationer och webbplatser med Cloud Connect gör att medarbetare kan genomföra projekt snabbare. Cloud Connect låter också användare söka bland innehåll i sociala nätverk som Twitter, samt på bloggar och branschwebbplatser via Site Search.

Sökning på personer

Den nya versionen gör det också lättare för anställda att samarbeta i och med tillägget People Search, som gör det enklare att hitta experter och kontakta medarbetare relaterade till en sökfråga, direkt från sökresultatsidorna. Exempelvis ger en sökning på Direktmarknadsföring dels relevant innehåll, men också en lista på personal som jobbar inom området. Företag kan indexera personlig information som avdelningar, intresseområden, kompetens och geografisk plats och lösningen omfattar en LDAP-uppkopplare som gör det enklare att få igång People Search snabbt.

Dynamisk navigering och mer

Den nya dynamiska navigeringsfunktionen (ett av de viktigaste kundönskemålen) gör att användare kan gå djupare i sökresultaten genom att använda modifierare för sökningarna och Active-Active Mirroring förbättrar tillförlitligheten genom att sprida trafiken över flera boxar. Search Appliance stödjer dessutom nu också Sharepoint 2010 direkt från boxen.

När du flyttar din verksamhet till molnet kan de nya funktionerna i Google Search Appliance vara en viktig brygga mellan interna och molnbaserade system och förbättra samarbetet mellan medarbetare. Mer information hittar du på www.google.com/gsa.

eller kontakta:

Helena Liden, JustPR