STEMMER IMAGING AB

Nya Guppy PRO från Allied Vision Technologies - minst i klassen av industriella firewirekameror

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2010 12:00 CET

Allied Vision Technologies presenterar nästa generation av industriella kameror i instegssegmentet. Guppy PRO med FireWire-gränssnitt är en liten kamera med ett stort användningsområde. Guppy PRO är ännu mindre än föregångaren Guppy men framförallt ligger skillnaden i dataöverföringshastighet där Guppy PRO är dubbelt så snabb tack vare gränssnittet FireWire B (IEEE1394b).

Guppy PRO finns i sex olika modeller från VGA upp till 5 megapixel. Samtliga modeller finns tillgängliga både i färg- och svartvit version. Liksom sin föregångare är Guppy Pro utrustad med en mängd smarta funktioner för att optimera bildkvalitet och förenkla processning, exempelvis AOI (area of interest), look-up tabell, digital förstärkning, färgkorrigering, pixelbinning och mer. Med sitt attraktiva pris, erbjuder Guppy PRO ett enastående pris/prestanda-förhållande i segmentet av enklare kameror för industriellt maskinseende.

Om Allied Vision Technologies
Allied Vision Technologies grundades 1989 och är ett dotterbolag till det börsnoterade Augusta Technologie AG. AVT designar, tillverkar och säljer kameror och komponenter för bildbehandling inom industri-och life science applikationer. Med sina innovativa produkter och överlägsen tillverkningskvalitet är Allied Vision Technologies väl etablerad som en ledande leverantör av industriella digitala kameror för maskinseende till applikationer spridda över hela världen.

Parameter AB är ett privatägt företag. Företaget startade 1968 och är idag verksamma i hela Norden, de Baltiska länderna och Polen.
Parameter tillhandahåller innovativa produkter och lösningar från flera av världens ledande företag inom områdena imaging (maskinseende), optronik och nano-positionering.
Med fem kontor i fyra länder arbetar vi nära kunden, steg för steg och med framtiden i sikte.