Epson Sverige

Nya hemmabioprojektorer från Epson ger ännu häftigare filmupplevelse!

Pressmeddelande   •   Jul 06, 2016 08:00 CEST

Epsons nya hemmabioprojektorer - EH-TW7300, EH-TW9300 och EH-TW9300W ger filmentusiaster en bildkvalitet av högsta klass. Projektorerna har 4K-förbättring, UHD Blu-ray och större dynamiskt område samt motoriserad optik och minne för linspositioner.

Projektorerna är HDR-kompatibla och har den senaste bildteknologin för att ge filmen extra detaljrikedom. De har 4K-förbättring för att ge den projicerade bilden bättre nivåer av struktur och upplösning oavsett om de visar 4K-innehåll eller digital Full HD 1080p-innehåll. Projektorerna är också utvecklade för att ge stöd för den mest avancerade tekniken så som HDR och UHD Blu-ray skivor med 4K-innehåll. Detta ger användaren den visuellt mest optimala upplevelsen med mer djup, detalj och naturliga men ändå intensiva färger. Det är faktiskt så att dessa projektorers breda färgomfång visar hela RGB och DCI-skalan av färger.

Alla dessa tre projektorer levererar en otrolig detaljrikedom och den djupaste svärta tack vare det höga kontrastomfånget på upp till 1,000,000:1 (EH-TW9300/ EH-TW9300W) och glaslinsen i 16 delar. Färgerna är också klara och tydliga eftersom Epsons 3LCD-panel ger en extremt hög styrka för vitt och färgat ljus på 2,300 (EH-TW7300) till 2,500 lumens (EH-TW9300/EH-TW9300W). Dessutom har projektorerna raminterpolation och förstärkta detaljer vilket ger skarpa, mjuka och flödande bilder.

För att minska underhållet till ett minimum har projektorerna otroligt lång livslängd på lampan vilket gör att användaren kan titta på en film varje dag under de nästkommande sju åren[1]. Installationen är också enkel och exakt tack vare den motoriserade optiken som inkluderar en motordriven 2.1x optisk zoom, motordriven fokus och ny motordriven lens shift på ±96.3% i vertikalt läge och ±47.1% i horisontalt. Det är även problemfritt att byta mellan olika aspektomfång eftersom projektorerna har möjlighet att memorera upp till tio olika linspositioner vilket gör det enklare att se filmen precis så som regissören hade tänkt.

Med den trådlösa 4K-projektorn EH-TW9300W är det enkelt att streama innehåll från en smart phone, spelkonsoll, Blu-ray- spelare m.m. 4K WiHD-sändaren gör det möjligt att titta på högkvalitativt 4K-innehåll genom WiHD utan några kompromisser.

Vadim Couthon, Head of Sales B2B för Norden och Benelux säger: "Vi tycker att kunderna ska få den bästa bioupplevelsen hemma så vi är väldigt glada att kunna lansera EH-TW7300, EH-TW9300 och EH-TW9300W. Dessa modeller har den allra senaste teknologin med 4K-förbättring och inbyggd UHD Blu-ray och stöd för HDR vilket markerar en betydande förbättring av bildkvaliteten och kommer att öka användarens upplevelse. Men vad som också är bra är att de är enkla att använda, med motoriserad optik och minne för linsposition vilket gör allt från installation till daglig användning enkelt och problemfritt."

EH-TW7300, EH-TW9300, EH-TW9300W finns tillgängliga från september 2016 och har ett rekommenderat cirkapris inclusive moms på 25.990, 32.990 och 36.990 SEK.

NyckelfunktionerEH-TW7300EH-TW9300EH-TW9300W
4K förbättring, HDR storbildsupplevelse
UHD Blu-ray stöd
Motordriven lens shift på +/-96.3% vertikal och+/-47.1% horisontell

Lika högt omfång av vitt och färgat ljus2,300lm2,500lm2,500lm
Högre kontrastomfång för djupare svärta160,000:11,000,000:11,000,000:1
Motoriserad fokus och zoom (2.1x)
HDMI x2 (1x HDCP2.2 & 1x HDCP1.4), RJ45, RS232c och Trigger Out
4k WiHD transmitter – 4K over WiHD med 4x HDMI supporting HDCP2.2--
2D & 3D-möjlighet
Njut av exceptionell bildkvalitet med Epsons 3LCD teknologi

[1] basserat på att man tittar på en medellång,1t 45 min lång film varje dag med lampan inställd på Eco mode.

Om Epson Europe

Epson är ett globalt ledande företag inom bilder och innovation, som arbetar med att överträffa visioner hos kunder i hela världen med sina kompakta, energibesparande och träffsäkra tekniklösningar och med ett produktsortiment som innehåller allt från skrivare och 3LCD-projektorer för företag och hemmet till sensorer och andra mikroapparater.
Epson-koncernen drivs av Japan-baserade Seiko Epson Corporation, och har over 67.000 anställda i 90 företag världen över, och är stolta över sina kontinuerliga satsningar på den globala miljön och de områden de verkar inom. http://global.epson.com

Om Epson Europa
Epson Europa B.V., baserat i Amsterdam, är koncernens regionala huvudkontor för Europa, Mellanöstern, Ryssland och Afrika. Epson Europe har 1700 anställda och sålde för 1551 miljoner euro under räkenskapsåret 2014. http://www.epson.se

Miljövision 2050