Congrex Sweden

Nya höjder för Congrex Sweden AB

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2010 13:40 CET

2009 blev ett nytt rekordår för Congrex Sweden AB och med nya uppdrag på ingång blickar företaget mot en allt starkare marknadsposition under 2010. För att möta den ökande efterfrågan har Congrex under de tre senaste månaderna rekryterat totalt 13 personer, en ökning med 10 procent.

– Vi är givetvis mycket glada och stolta över resultatet. Det är ett flertal faktorer som ligger till grund för Congrex starka utveckling. Men jag vill främst lyfta fram en insiktsfullt formulerad affärsstrategi och vår personal som arbetat oerhört målmedvetet för att förverkliga den, säger Lena Fletcher, vice vd Congrex Sweden AB.

Många viktiga uppdrag
Ökad lönsamhet och en fortsatt stark orderingång gäller för verksamhetens båda tjänsteområden, konferenser och kongresser. Trots en svag inledning 2009 för konferensverksamheten avlutades året mycket positivt för att idag ligga i nivå med 2008. Inom segmentet kongresser befäster Congrex sin ledande position och har under det senaste året haft den starkaste orderingången i företagets historia. Företaget gläds åt många prestigefyllda uppdrag.

– Att stora aktörer väljer oss är en kvalitetsstämpel, samtidigt som det motiverar oss att anstränga oss ännu mer för att möta våra kunders högt ställda krav och förväntningar, säger Lena Fletcher.

Ett omfattande avtal tecknades bland annat med Socialstyrelsen under förra året.

– Det känns mycket tryggt att inleda ett samarbete med en stabil leverantör som har en så stark ställning inom mötesindustrin som Congrex har. Inte minst mot bakgrund av att företaget med god marginal infriade upphandlingens högt ställda krav och villkor, säger Lars-Åke Edenflycht, ansvarig för Socialstyrelsens upphandling.

Congrex ser fram emot samarbetet med ett flertal nya uppdragsgivare under de kommande åren, bland dem kan nämnas den globala kongressen World Conference on Social Work and Social Development 2012, European Congress of Psychology 2013 samt Malmö Högskola och Lunds Universitet.

För mer information, vänligen kontakta:
Lena Fletcher, Vice VD Congrex Sweden AB
lena.fletcher@congrex.com

FAKTA Congrex Sweden AB
Congrex Sweden är en ledande arrangör av möten och events för företag och offentlig verksamhet i Sverige. Congrex Sweden är även den största leverantören av mötes- och konsulttjänster till föreningar och organisationer i Sverige. Under 2010 kommer bolaget att producera 8 000 möten och events i Norden samt organisera över 150 kongresser och konferenser över hela världen. Företaget grundades 1982 och är ett dotterbolag i Congrex Group. Congrex Sweden sysselsätter 130 erfarna möteskonsulter i Stockholm, Göteborg, Lund och Uppsala. www.konferens.se, www.congrex.se