Honda Sverige

Nya Honda Civic och spännande konceptbilar på Tokyo Motor Show

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2005 13:20 CEST

För mer information kontakta:
Carina Prodenius Wihlborg 040-38 07 08, 0736-99 07 08, carina.prodenius@honda-eu.com

Under Tokyo Motor Show 22 oktober-6 november fokuserar Honda på nya Civic-programmet samt på att visa nya spännande konceptbilar. Bland de senare märks framförallt nästa generation 4-dörrars Sports 4 Concept och en sedanversion av den unika bränslecellbilen FCX.

Hondas tema för årets Tokyo Motor Show är "feel FINE!". Det står för engagemang och viljan att skapa nya lösningar. Honda strävar efter att tillföra mervärden samt att kunna erbjuda kunderna spännande nya bilar som överträffar förväntan och ger en frihetskänsla. Förutom nya Civic och avancerade konceptbilar bjuder Hondas monter naturligtvis på motorcyklar samt prov på de senaste avancerade tekniska innovationerna och Hondas miljöutveckling.

23 fordonstyper, 25 fordon i Hondas bilmonter
Hondas montertema utgår från fritänkande, intelligent avancerad teknik och nyskapande design. Där presenteras konceptbilar inspirerade av individualism och nya idéer och där finns nya Honda Civic samt nya Civic Hybrid tillsammans med en rad andra Hondamodeller. Alla med Hondas engagemang för "FINE TECHNOLOGY" och "FINE TIMES" som gemensamma nämnare ­ högkvalitativa bilar där körglädjen är i centrum. Dessutom fokuserar Honda på sin unika och avancerade säkerhetsteknologi samt drivkällor som kombinerar krav på miljövänlighet med topp-prestanda.

I konceptavdelningen visas några av Hondas framtida bilar:
€ 4-dörrars Sports 4 Concept, designad för att ge samtliga passagerare i bilen känslan av körglädje, € WOW Concept som erbjuder en njutningsfull "hundvänlig" mobil livsstil € FCX Concept, nästa generations bränslecell-sedan i premiumklassen fylld med avancerad intelligent teknik.

Bilder fria för publicering finns på: www.honda.se/bil/press
användarnamn: honda1
lösenord: honda1