Beijer Electronics AB

Nya IP20-kapslade frekvensomriktare från Beijer Electronics

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 08:30 CEST

IP55 och IP66-klassade frekvensomriktare  ingår redan i Beijer Electronics produktportfölj genom E2, H2 och P2-omriktarna. Med den nya produktlanseringen, erbjuder Beijer Electronics nu ett komplett sortiment av frekvensomriktare i eget varumärke. Serien omfattar omriktare avsedda för industriella applikationer, omriktare med specialfuntioner för HVAC-applikationer och högprestandaomriktare avsedda för standard- och permanentmagnetmotorer.

Valuta för pengarna

De nya IP20-modellerna erbjuder samma specialfunktioner som de kapslade modellerna till ett konkurrenskraftigt pris. Detta tilltalar t.ex maskinbyggare och systemintegratörer. Modellerna passar även för aplikationer där frekvensomriktarna ska monteras inuti ett elskåp. De IP20-klassade frekvensomriktarna erbjuds i modeller upp till 11 kW, och kan även monteras på DIN-skena.

Globalt expertteam ger kunderna tips och råd
Beijer Electronics erbjuder kompletta drivsystemlösningar med frekvensomriktare, servo/motion och mjukstartare anpassade för olika branscher. Produktsortimentet backas upp av en internationell expertgrupp (Beijer Electronics Drives Group) som stödjer kunderna med applikationshjälp och teknisk rådgivning.

Beijer Electronics är ett expansivt
teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och
datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga
produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer
Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 22
länder och en omsättning på 1 367 mkr 2012. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordic Stockholm Small Cap-lista under symbolen BELE.