Piab AB

Nya lokaler för vårt europeiska regionkontor

Press Release   •   Aug 28, 2012 10:43 CEST

Under september i år kommer vi att kombinera försäljning och teknisk support med vårt europeiska centrallager till Piabs nya europeiska regionkontor.

De nya lokalerna ligger endast ett kvarter ifrån och i samma industriområde som tidigare. För våra kunder har denna flytt många fördelar. Ledtiden för de flesta av våra produkter är nu mycket kortare, leveranser i tid har förbättrats och vi kan montera många produkter som piGRIP® sugkoppar, vakuumpumpar piCLASSIC med flera. Närheten till slutkunden ger oss möjlighet att svara snabbt på kundförfrågningar.

Kombinationen av teknisk support, bearbetning, montering/lager, redovisning och styrning från samma plats gör att vi är i bra läge för framtiden.

Piab grundades 1951 och har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen.
Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar Piab en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering och fabriksautomatisering.
Piab använder COAX®, en helt ny dimension inom vakuumtekniken, i många av sina ursprungliga produkter och lösningar. COAX® cartridge är mindre, energieffektivare och tillförlitligare än konventionella ejektorer, och kan integreras direkt i maskinerna. Detta möjliggör konstruktion av ett flexibelt modulärt vakuumsystem.
Piab har en världsomspännande organisation med dotterföretag och distributörer i fler än 50 länder, med huvudkontor i Sverige.