Bambino Mam

Nya MAM Perfect

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 09:00 CEST

Experterna är eniga: ju tunnare och mjukare sugdelen är desto mindre blir trycket på babyns tänder.

MAM Perfect:s  unika sugdel är 60% tunnare och tre gånger så flexibel som  jämförbara sugnappar.  Napphalsen på MAM Perfect är bara drygt två millimeter vid infästningen och sugdelen är mjuk och följsam.

Mätningar i olika provningsinstitut visar också att nappen är den tunnaste och mest följsamma (kräver minst kraft att förflyttas uppåt) som finns just nu. Det betyder minsta möjliga störning för tändernas och gommens utveckling. Samtidigt uppfyller nappen samma hållbarhets- och säkerhetskrav som alla europeiska nappar (Europanormen EN 1400).

– Redan mjölktänderna påverkar hur bettet kommer att utvecklas, menar Dr. Yvonne Wagner, tandläkare vid universitetskliniken i tyska Jena och en av forskarna bakom den nya nappen. MAM Perfect är extra tunn och följsam och minskar därför trycket på tänderna och käken. Det minska risken för felställda tänder.

Första kollektionen av Mam Perfect finns i tre fina färger och två storlekar: 0-6 månader samt 6 månader+. Nappen är tillverkad i material fritt från Bisfenol A och man kan köpa den i babyfackhandeln.