Goodpoint AB

Nya medarbetare på Goodpoint

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 13:38 CEST

Johanna Parikka Altenstedt ska från och med september ansvara för Goodpoints regionala satsning i Skåne. Hon har tidigare arbetat med hållbarhetskommunikation, energifrågor och socialt ansvar. Johanna har fil lic i mediepedagogik, fil mag i sociologi och är särskilt intriktad på mångfaldsfrågor samt på nationella minoriteter.

- Jag hoppas att vi kan rivstarta med ISO 26000-arbetet i Skåne eftersom Danmark kommer att ställa hårda krav på det och inom Öresundsregion påverkar det naturligtvis även skånska aktörer, säger Johanna Parikka Altenstedt

Cecilia Axelsson är anställd som konsult i Malmö. Hon är utbildad civilingenjör i maskinteknik med inriktning mot energiteknik från Lunds Tekniska Högskola. Hon har tidigare arbetat med livscykelanalyser och CO2-kartläggningar. Hon har även arbetat med kommunikation och utbildning inom energi och miljö.

Maria Danielson är konsult inom området hälsa, miljö och säkerhet. Maria har flera års erfarenhet av regulatoriskt arbete inom kemikalielagstiftning och hälsoriskbedömningar från sin tidigare tjänst som hälsoriskbedömare och toxikolog på Kemikalieinspektionen.

Kontaktperson: Mattias Alkeblad, Marknadschef, mattias.alkeblad@goodpoint.se, 08-7890432

Goodpoint är sedan 1981 ett av Sveriges ledande konsultbolag inom hållbar utveckling, med affärsidén att friska människor, frisk miljö och friska organisationer stärker förtroende, varumärke och lönsamhet. Företaget har 25 medarbetare och kontor i Stockholm och Malmö.