Ladbrokes

Nya missiler från Malmö? - Allsvenskan omgång 6

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2009 11:07 CEST

Malmö har inlett Allsvenskan på ett riktigt bra sätt. Senast förlorade man emellertid mot ett högoktanigt Elfsborg (0-1). Hemma mot Gefle laddar Rolle Nilsson &Co om för ny seger och fortsatt häng på SM-guldet.

Tisdag 28 april

IFK Göteborg- ÖrebroIFK Göteborg kommer med två raka hemmasegrar och 9-0 i målskillnad. Örebro kan visa upp en brant stigande formkurva. Närkingarna är seriens formstarkaste lag med tre raka segrar (ÖIS, HIF, KFF). Hemma mot ÖSK har Blåvitt fem raka segrar och elaka 14-4 i målskillnad. Här kan det emellertid vara dags för ett trendbrott. Prövar en peng på Örebro till välsmakande 5 gånger pengarna.

Onsdag 29 april

GAIS- Hammarby

GAIS ser ut att ha stabiliserats efter den svängiga inledningen. 3-0 mot Häcken följdes upp av en gedigen insats borta mot Gefle (0-0). Hammarby besegrade DIF (3-1) för att sedan åka på däng mot IFK Göteborg (0-1) i en jämn tillställning. Räkna med mycket kamp och lite skönspel. Hemmaplan avgör? Kan så vara. Läge att testa en slant på Makrillarna till 2,30.

Malmö FF- Gefle

Malmö FF åkte senast på sin första förlust för säsongen (Elfsborg 0-1). MFF svarade likväl för en gedigen insats där den ena massiva attacken efter den andra iscensattes. Skåningarna hade bl.a. tre träffar i målramen. Gefle helt ok mot GAIS (0-0). Olssons mannar brukar göra bra matcher i Malmö, men bör denna gång få svårt mot ett MFF fulltankat med form. Läge testa hemmaseger till hyggliga 1,50.

Halmstad- Djurgården

Halmstad inledde säsongen mediokert. Nu har dock HBK funnit formen via två tunga bortasegrar. Först Kalmar (1-0) och så då senast då Halmstad vände och vann mot HIF (3-1). Djurgården får bara inte till det i år. Ny förlust mot BP (0-2) och nu är DIF på allvar indraget i bottenstriden tillsammans med Kalmar och ÖIS. Tills Djurgården visar något som påminner om form går det inte att tro på Zorans gäng. Helt klart läge att placera en peng på HBK till hyggliga 1,75.

AIK- Helsingborg

AIK besegrade senast Örgryte borta (1-0). Drog i samband med detta på sig den rosa ledartröjan. Gnaget har jobbat fram ett svårforcerat försvar och har även införskaffat den goda vanan att bomba in avgörande bollar. Helsingborg har efter en stark inledning vandrat rakt in i en djup formsvacka. HIF tappade senast 1-0 till 1-3 mot HBK. Brukar bli jämna matcher när AIK möter Helsingborg på Råsunda. Gnaget fulltankat med form blir dock inte lätta att snacka med. Läge att testa AIK till 2,20.

Fredag 1 maj

Kalmar FF- Häcken

Kalmar FF sjunker som en gråsten i tabellen. Svenska mästarna befinner sig numera näst sist och har endast megajumbon ÖIS (0 poäng) efter sig. Häcken vann en torftig tillställning mot Trelleborg (1-0). Räkna med en tillknäppt historia där Häcken mycket väl kan skrälla. All press ligger så klart på KFF. Värt att pröva en slant på öborna till 4,75.

Trelleborg-Örgryte

Trelleborg uppträdde senast (0-1 Häcken) som en kinesisk nakenhund på sträng diet. Klent och förvirrat. Örgryte är en tråkig historia 2009. Fem raka förluster och gravt skadedrabbade. TFF är starka på Vångavallen. Läge pröva en peng på hemmalaget till 1,60.

Brommapojkarna-Elfsborg

Brommapojkarna fortsätter att leverera det goda. På Stadion hade BP inga som helst problem att neutralisera Djurgården (2-0). Mycket värre motstånd denna gång. Elfsborg startade första akten mot MFF (1-0) superbt. Mattades i andra halvlek och sista kvarten slog boråsarna helt av på takten. Det var med nöd och näppe Elfsborg kunde hålla undan för Malmös ilskna missilattacker. Mot BP skall dock Elfsborg ha fin vinstchans. En hygglig peng till 2,05 är boråsarna allt värda.

Aktuella odds Allsvenskan omgång 6:

28 april 2009

1,60 - 3,60 - 5,50

För mer information :

www.ladbrokes.com -> klicka fotboll

Liveodds på samtliga matcher utom GAIS-Häcken och Gefle-Elsfsborg omgång 4.

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med2925 vadslagningsbutiker och 16,394 anställda. Ladbrokes har dryga 3 miljoner registrerade kunder från30 länder och säljer speltjänster på18 språk. I Sverige når man oss via ladbrokes.com.