Cision

Nya möjligheter för global informationsspridning

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2005 15:41 CEST

Observer etablerar samarbete med Business Wire för den nordiska marknaden. Observer som är världsledande inom kommunikationslösningar och omvärldsbevakning tecknade idag ett samarbetsavtal för global informationsdistribution med Business Wire, för kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Baltikum. - Vi är väldigt glada över samarbetet med Business Wire som har ett oerhört starkt varumärke vad gäller global informationsspridning. Genom samarbetet kan vi erbjuda våra Nordiska och Baltiska kunder helt nya tjänster för att nå ut med sin information till media och finansmarknader i samtliga eller enskilda länder världen över. - Med Business Wires nätverk kan vi ge våra kunder en internationell och kostnadseffektiv exponering av sitt budskap som är unik och som inga av våra nordiska konkurrenter kan erbjuda, säger Caspar Settergren, ansvarig för Observers affärsutveckling i den nordiska regionen. Genom samarbetet med Business Wire kommer Observers tjänster, för att snabbt och synkroniserat skicka ut information media och finansmarknaden, att kompletteras med Business Wires kanaler till medier och finansmarknaden i 150 länder. Nätverket ger kunder möjlighet att översätta sin information upp till 45 språk och sprida den effektivt. - Det gläder oss att få samarbeta med Observerkoncernen på dess hemmamarknad där bolaget är välkänt och respekterat som en innovativ marknadsledare av sina kunder bland ledande företag och organisationer i Norden, säger Cathy Baron Tamraz, CEO på Business Wire. Vi känner oss övertygade om att kunderna i de nordiska länderna kommer att se kopplingen till Business Wire som ett effektivt sätt att utöka sin kommunikation även till en global marknad. Genom Business Wires nätverk skickas per dag ca 1 000 pressmeddelanden till media, webbsajter, databaser och den globala finansmarknaden i 150 länder och på 45 språk. För ytterligare information: Caspar Settergren, affärsutvecklingschef i Norden, mobil: 0708 – 63 62 52, e-post: caspar.settergren@observer.se Fakta om Observer Sverige: Observer är världsledande inom kommunikationslösningar och omvärldsbevakning och stödjer kunderna i PR- och IR-arbetet. Tjänsterna består av kontaktinformation till media och investerare för att söka fram rätt målgrupp, kommunikationsverktyg för att skicka ut information, bevakning av publicitet i press, radio, TV, Internet och andra öppna källor samt analys av mediebilden. Observer Sverige är dotterbolag till Observer AB, noterat på Stockholmsbörsen. Koncernen har verksamhet i 13 länder, däribland USA, Norden och Storbritannien och omsatte 2004 1,6 miljarder svenska kronor.