Swish

Nya möjligheter med Swish – ta betalt enklare

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 08:43 CET

Nu utvecklar vi Swish vidare. Till sommaren 2014 kommer vi lansera ett första steg där företag och organisationer kan ta betalt med Swish.

Möjligheten att använda Swish för att kunna betala även till företag och organisationer är efterfrågad och kommer med största sannolikhet att göra tjänsten ännu mer populär, säger Lars Gunnstam, styrelseordförande GetSwish AB.

Under 2014 står ytterligare ett antal banker på kö för att ansluta sig till Swish.

Den 12 december 2012 lanserades tjänsten. Swish växer idag med cirka 2 300 nya kunder varje dag och har nu efter första året 700 000 anslutna bankkunder. Under det första året har det swishats över 1,5 miljarder kronor och vi kan se att det vanligaste beloppet användarna swishar är drygt 100 kronor.

Under 2013 har några viktiga Swish-händelser inträffat; Skandia anslöt i november som sjunde bank och en applikation för Windows Phone 8 släpptes också.  Swish vann även guldmobilen för årets mobila betaltjänst.

Precis som när det gäller Swish för privatpersoner kommer respektive bank att ansvara för sitt erbjudande till sina företagskunder. De banker som nu är anslutna till Swish är Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Nordea, SEB, Skandia samt Swedbank och Sparbankerna.

För ytterligare information:

Per Ekwall TWL, på uppdrag av GetSwish AB, 0709 68 21 69