Bonnevier & Olofsson Förlag

Nya mord i Aroshamn

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 19:01 CET

Åter händer det. Knappt har f.d. bankdirektör Erik Gyllenberg blivit utskriven från sjukhuset förrän morden i Aroshamn börjar dugga lika tätt som i Midsomer. Tillsammans med sin gode vän Severin C. Brattenskiöld blir han som vanligt involverad i jakten på mördaren. Vi får vara med om en spännande och dråplig historia innan mordgåtan får sin dramatiska lösning inför ett förstummat sällskap med födelsedagsfirare på Kolbäcks Gästgivaregård.

Här möter vi en landshövding som börjat äta semlor redan i augusti, en expansiv kyrkoherde, innovativa företagare, fanatiska dragspelare och en helt vanlig tavelbrännare …

Döden väntar på värdshuset är Aron Olnafors fjärde kritikerrosade deckare som utspelar sig i ett Aroshamn, som mångt och mycket påminner om Västerås. Döden väntar på värdshuset är en traditionell pusseldeckare med mycket humor och hög trivselfaktor.

Vestmanlands läns tidnings (vlt) recensent om Döden väntar på värdshuset: Obeskrivligt underhållande och redan nu en litteraturklassiker

Johan Wopenka, ledamot av Svenska Deckarakademin, skriver om Olnafors tidigare böcker:För det första är Olnafors den vad jag kan minnas mest läsvärde efterföljaren vi har till Balderson. … när jag överdoserat på moderna svenska deckare hör dessa till dem jag tar mig an med glädje … för att de erbjuder en stunds lättfattlig, lättsam, kravfri och skamlös underhållning.

Bonnevier & Olofsson Förlag som startades 2005 inriktar sig främst på spänning och humor. För mer information och recensionsexemplar: info@bokforlaget.se, www.bokforlaget.se