Beriksson

Nya nougatpraliner i vackra förpackningar från italienska konfektyrmästarna Bernardi

Pressmeddelande   •   Jan 16, 2014 08:00 CET

Företaget Bernardi jobbar hela tiden med att skapa nya fantasifulla produkter för alla smaker med ena foten i den italienska chokladtraditionen och den andra i en växande global marknad för kvalitetschoklad och konfektyr. Nu lanseras alltså fyra nya pralinkreationer på den svenska marknaden och det är tydligt att den rådande trenden med karaktärsfulla premiumnougater kommer att fortsätta växa även nästa år.

Italiensk torrone har en historia som sträcker sig hela vägen tillbaka till medeltiden. När den berömde härföraren Francesco Sforza år 1441 gifte sig med Bianca Maria Visconti i staden Cremona serverades på banketten en storslagen dessert gjord av honung, äggvitor och nötter i form av stadens berömda klocktorn, Torrazzo di Cremona. Ibland hävdas att det är därav torronen fått sitt namn. Numera gör man dock torrone över hela Italien och varje regions nougat har sin egen speciella konsistens och smaksättning.

Bernardis nya torronepraliner, eller torroncini, har alltså gamla anor men både förpackning och produkt är framtagna för att passa moderna människor. De söta och fylliga smakerna kompletterar mycket väl en nybryggd espresso men gör sig kanske allra bäst tillsammans med ett smakrikt dessertvin såsom recioto eller tokajer.

Bernardis praliner väger 12 gram och kostar cirka 5 kronor/st och finns att köpa i välsorterade kaféer och butiker. Möt oss på Formexmässan i monter C03:21.

Ladda ned bilder på: www.dropbox.com/sh/mr71x58kualo4qz/Ds0RZygwb3 läs mer på www.beriksson.net/vara-varumarken/bernardi. Har du frågor får du gärna mejla markus@beriksson.net eller ring mig på tel: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.