CAV AB

Nya och spännande engelska märken för den nordiska marknaden!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 14:27 CET

Flygande start för nya modeagenturen CAV AB.

CAV AB, som startade verksamheten under sommaren 2009, har fått en flygande start. Efter att de tre grundarna, Cecilia Uhrus, Anki von Luschan och Viveca Ekwall lämnade LISA of Sweden, där de varit verksamma i över 19 år, har de nu med sin egen agenturverksamhet fortsatt att representera byxmärket Michéle. Michéle riktar sig främst till den mode- och kvalitetsmedvetna kvinnan. I sin portfölj har CAV AB även scarfs från Achille Pinto och det svenskdesignade smyckesmärket Promise.

Under hösten har nya spännande kontakter etablerats, som bland annat resulterat i att CAV AB nu även vänder sig till en yngre och mer trendmedveten målgrupp med två nya märken: Beaumont Organic - ett brittiskt märke med vackra, enkla och trendriktiga plagg i 100 % organisk bomull, samt Pyrus - även det ett brittiskt märke som bland annat inspireras av vintage och gamla spetsar med influenser från Frankrike, Indien och England.

– Vi har fått en härlig start under hösten och det är fantastiskt stimulerande att fortsätta kontakten med våra gamla kunder och samtidigt etablerat nya, säger Viveca Ekwall.

– Det känns helt rätt att bredda och föryngra vår produktportfölj samt väldigt spännande med två engelska märken, speciellt med den ekologiska inriktningen, vilket känns nytt och fräscht på marknaden, fortsätter Anki von Luschan.

Flera intressanta agenturer och samarbeten ligger för dörren.

– Vi ser fram mot ett inspirerande och utvecklande 2010 med flera nya spännande märken och utmaningar, avslutar Cecilia Uhrus.

För mer information

Välkommen att kontakta Cecilia Uhrus, cav.agenturer@gmail.com , tfn: 0736543707.

Om CAV

CAV AB är Skandinaviska agenter för Achille Pinto, Beaumont Organic, Michéle, Promise och Pyrus. Showroom finns i Stockholm Modecenter, TSR 3.08, Gustaf de Lavalstorg 8,  SE-131 59 Nacka, +46 736 54 3707.