General Motors AB

Nya Opel Corsa begår sin världspremiär i London

Pressmeddelande   •   Mar 22, 2006 11:12 CET

London/Rüsselsheim. En av de mer emotsedda introduktionerna under 2006 kommer att ske den 18 juli i en av Europas mest spännande städer: London.
Opel meddelade idag att nya Corsa kommer att begå sin världsdebut vid the British International Motor Show (18-30 juli). Den fjärde generationen av den populära Opel-modellen kommer nu med en övertygande formgivning och en mängd innovativa tekniska nyheter. Precis som på Astra-modellen har formgivarna gett tre- och femdörrarsmodellerna en egen framtoning. Båda modellerna kommer att visas i London. Försäljningsstarten är beräknad till hösten.

2006-03-22
GM Sverige
Information Opel
Håkan Engström
hakan.engstrom@se.gm.com

Bilder kan laddas ned från media.opel.se eller media.opel.com

General Motors Corp. (NYSE:GM), världens största biltillverkare, har varit bilindustrins säljledare under 75 år. GM, som grundades 1908, har c a 327 000 anställda runt världen. Företaget har tillverkning i 33 samt försäljningsorganisationer i 200 länder. 2005 såldes globalt 9,17 miljoner bilar och transportbilar, en ökning på 2 procent och den näst högsta siffran i företagets historia. I Europa säljer GM Opel, Vauxhall, Saab, Chevrolet, Cadillac, Corvette och Hummer på mer än 30 marknader . Man har elva produktions- samt sammansättningsanläggningar i åtta länder och har en arbetsstyrka på c a 64 500 personer. Ytterligare information om GM och dess produkter kan hämtas på http://media.gmeurope.com och http://www.gmeurope.com .