Thorn Lighting AB

Nya Planor LED med transparent optik perfekt för minimalistisk miljö

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2013 14:14 CET

Den smäckra och eleganta Planor armaturen har nu kompletterats med en LED-version med en fantastisk, transparent direkt-/indirekt optik med belysning från armaturens ram. En sidobelyst genomskinlig ljusfördelningsoptik utan synlig ljuskälla ger förbättrad visuell komfort och integreras naturligt i en minimalistisk miljö.

Den sidomonterade LED-tekniken ger oöverträffat ljusutbyte (>75 Llm/W och >80 Llm/W) med behagligt ljus. I upplyst tillstånd reflekterar och bryter den interna prismastrukturen ljuset i syfte att skapa en jämn fördelning och bibehålla en hög belysningsstyrka

Med en 60/40-fördelning av nedåt- respektive uppåtriktat ljus skapas en effektiv belysning med minimal skuggning vilket skapar en upplyftande miljö och en tilltalande belysning
av såväl människor som arbetsytor. En livstid på 50.000-timmar (L70, 25 ° C) bidrar till låga underhållskostnader.

Planor LED är idealisk för receptioner, kontor, klassrum och möteslokaler. En väggmonterad version finns även tillgänglig för koordinerad accentbelysning

För mer information gå in på www.thornlighting.se

Thorn är en global leverantör av belysningslösningar för såväl extern som intern miljö. Vår målsättning är att erbjuda produkter och tjänster som gör det lättare för våra kunder att föreskriva, installera och upprätthålla en god och energieffektiv belysningslösning. Sedan år 2000 ingår Thorn i den Österrikiska koncernen Zumtobel, som är ledande på den europeiska belysningsmarknaden.

För mer information besök www.thornlighting.se