Glimra Förlag AB

Nya presentböcker i miniformat från Glimra Förlag

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2012 09:38 CEST

Inför hösten utökar Glimra Förlag sortimentet med fler presentböcker i miniformat – böcker med litet pris men stort innehåll, på ett helt nytt sätt.

Hanna Bühlmann är marknadsansvarig på Glimra Förlag, och har märkt ett stort intresse för förlagets nya serie med miniböcker:

-          De har tagits oerhört väl emot, och många verkar uppskatta att genren äntligen förnyats. Miniböcker i sig är inget nytt, men att läsa samma citat om och om igen tillsammans med halvdana akvarellbilder tror vi att folk har tröttnat på.

I våras utkom de första tre presentböckerna i miniformat och på höstformex presenterar förlaget sex nya titlar i samma serie. Alla böckerna innehåller helt nyskrivna texter och en mängd vackra fotografier av svenska fotografer.

-          Vår ambition med de här böckerna är att de ska ha ett tänkvärt innehåll utan att vara klyschiga, religiösa eller pretentiösa. Det ska vara lätt att ta till sig både text och bild, och att känna igen sig.

Bland titlarna finns En liten bok om vänskap, En liten bok om sorg och saknad, Välkommen till världen, Grattis på din dag, En liten bok om lycka och En liten bok om inre styrka.

Glimra Förlag

Glimra Förlag är ett svenskt företag som producerar och säljer presentböcker. Vi tycker att alla presenter borde vara genomtänkta, personliga och kärleksfulla, men vet också att sådana gåvor är svåra att hitta. Därför startade vi vårt företag. Vi har presenter till din älskade, din mamma, din bästa vän, son eller farfar. Vi har doppresenter, födelsedagspresenter, bröllopspresenter och alldeles fantastiska vardagspresenter!