SICK AB

Nya produktfamiljer av laserfotoceller i miniatyrformat

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2013 08:16 CEST

SICKs produktportfölj av laserfotoceller är den mest omfattande på marknaden. Nu utökas sortimentet med ytterligare produktfamiljer; en innovativ kombination av det senaste inom SICKs chip- och laserteknik. De nya familjerna i miniatyrdesign utmärks av hög flexibilitet, förbättrad produktkvalitet och hög tillförlitlighet.

Med tillskotten W4SL-3 i miniatyrdesign, antingen i plast- eller rostfritt hus samt W9L-3 med det längsta detekterings- och avkänningsavståndet i klassen, breddar SICK ytterligare sitt produktutbud av direktavkännande sensorer. Fotocellerna i laserklass 1 eller 2 finns i olika reflektorvarianter med autokollimeringsoptik och modeller för detektering av transparenta föremål. Den mekaniska tillförlitligheten är hög genom materialet VISTAL™. Modellerna Wash-down och Hygienic design produceras i rostfritt stål/INOX för de mest utsatta miljöerna. Fotocellerna används bland annat för närvarokontroll av små detaljer, exakt positionering av objekt samt kantdetektering.

Kort om SICK:
SICK är en av världens ledande leverantörer av sensorbaserade lösningar för industrin. För industriautomation och logistik har företaget marknadens bredaste sortiment av fotoceller och givare, smarta helhetslösningar för en säker industrimiljö och system för automatisk identifiering. Inom processautomation erbjuder företaget lösningar för miljömätning, analys och processapplikationer.

Koncernen SICK, med huvudkontor i Tyskland, har en global närvaro med nästan 50 dotterbolag samt ett stort antal generalagenter. Det svenska dotterbolaget, SICK AB, har huvudkontor i Vårby, Stockholm.