NYA PRODUKTIONSLINJER BESTÄLLDA TILL MEXIKO

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2006 08:49 CEST

TMG International AB utökar sin kapacitet för tillverkning av rattarmaturer i magnesium i Mexiko med ytterligare fyra produktionslinjer.
Därmed ökas kapaciteten från de redan etablerade sex produktionslinjerna till sammanlagt tio produktionslinjer. De nya produktionslinjerna beräknas vara i produktion i början av tredje kvartalet 2006.

TMG meddelade i senaste bokslutskommunikén för 2005 den 28 februari i år att efterfrågan på bolagets produkter är mycket stor till underleverantörerna inom fordonsindustrin. Utökningen med de nya produktionslinjerna beställs för att möta de ordrar som har erhållits den senaste tiden.

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM Equity, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av delar i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (USA och Mexiko). www.tmgi.se

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Winterman, Investor Relations
Telefon +46 739 84 46 46
magnus.winterman@tmgi.se

Petter Wessel Bjornstad, CEO
Telefon +47 92 037 477
petter.bjornstad@tmg.no

TMG International AB (ticker: TMGI på NGM EQUITY, www.ngm.se) utvecklar ledande teknologi inom gjutning av magnesium samt tillverkar utrustning för gjutning av komponenter i magnesium till bilindustrin. Bolaget har verksamhet i Europa (Norge, Sverige och Polen) och i Nordamerika (Mexiko och USA).