Alvesta Energi AB

Nya rekordpriser på el måndagen den 22 februari!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2010 19:59 CET

Det kalla vädret över hela landet i kombination med de produktionsresurser som finns att tillgå gör att Sverige beräknas få det högsta effektuttag i år under måndagen.

" – De företagskunder och bostadsrättsföreningar som köper el via spotpris timvis ska verkligen fundera över sin energianvändning imorgon. En mindre industri till exempel med ett effektuttag på 200 kilowatt kommer under förmiddagen få betala 2-3000 kr per timme om de köper sin el via spotpris.  Fundera igenom vad ni kan hålla igen på under förmiddagen och spara pengar " säger Bengt Carlsson marknadsansvarig på Alvesta Energi.

Medelspotpriset första delen av februari till och med den 22:dra är ut mot hushålls- eller villa-kund ca 1 kr per kilowattimme,  vilket också är rekord.

För mer information kontakta: Marknadsansvarig Bengt Carlsson på tel 0706 97 81 51

Alvesta Energi är en kommunägd energikoncern som erbjuder leveranser av el, värme och kommunikation. Koncernen ägs av småländska Alvesta kommun och har 22 anställda.

För mer information: www.alvestaenergi.se