Best of Sri Lanka in Sweden

Nya rekordsiffror - 17% ökning av antalet svenskar som besökte Sri Lanka 2016

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2017 15:06 CET

Siffrorna talar sitt tydliga språk. Sri Lanka fortsätter att attrahera fler och fler svenskar. Under 2016 besökte drygt 21000 svenskar landet.

Mer uppmärksamhet i media och det faktum att fler och fler svenska reseföretag inkluderar Sri Lanka i sina program har gjort den stadiga uppgången möjligen.

Förutom nya reseföretag och direktflyg med TUI har många flygbolag utmärkta förbindelser till huvudstaden Colombo vilket gör Sri Lanka till ett enkelt resmål.

Leif I Ohlson,som driver www.srilankaguiden och www.bestofsrilanka.se, är just nu på besök i Colombo och konstaterar att svenskar är mycket välkomna till Sri Lanka. Landet erbjuder något för alla och vi svenskar uppskattar att komma bort lite från allfartsvägarna och göra våra egna upptäckter - då passar Sri Lanka utmärkt avslutar Leif I Ohlson från soliga och varma Colombo.

Aktuell statistik - länk

Leif I Ohlson

leif.ohlson@bestofsrilanka.se

Best of Sri Lanka in Sweden samlar in och sprider information om Sri Lanka som destination och handelspartner, dessutom arrangeras Sri Lanka-aftnar och utställningar då mat, porslin och konst presenteras.