Gamdias

Nya spelföretaget GAMDIAS lanserar speltillbehör i Sverige

Pressmeddelande   •   Maj 26, 2014 14:08 CEST

GAMDIAS - en nytt datortillbehörföretag - släpper en rad nya gaming-produkter för den svenska marknaden. Nu lanserar företaget en ny gaming-mus, musmattor samt en gaming-handske.  Tidgare i år har företaget släppt en rad internationellt prisvinnande gaming-möss, tangentbord och headset.

GAMDIAS grundades 2012 i Taiwan och gick nyligen in i Sverige för att konkurrera med de största gaming-företagen. På kort tid har man expanderat till 100 personer och släppt mängder av innovativa gaming-produkter.

Nu lanserar GAMDIAS en rad nya produkter i Sverige, särskilt riktade till gamers. Speltillbehören är designade av gamers med patenterade funktioner för att nå spelupplevelser utöver det vanliga. Med mottot “Gaming Art in Motion” kan svenska spelare vara säkra på att få kvalitetsprodukter till ett konkurrenskraftigt pris men kan framförallt räkna med en förbättrad spelupplevelse.

– Sverige har lång gaming-tradition och har länge legat i framkant inom e-sport. Det är därför naturligt att GAMDIAS ska finnas även på den svenska marknaden för att ta både produkter och spelupplevelser till en ny nivå. Vi hoppas svenskarna kommer uppskatta våra professionella gaming-produkter som eSports-musen ZEUS och det mekaniska gaming- tangentbordet HERMES, säger RK HAN, Brand Director på GAMDIAS.

De nya produkterna som nu lanseras på den svenska marknaden är:

APOLLO gaming-mus
APOLLO GMS5101 är en prisbelönt gaming-mus utvecklad för FPS-spelare. Den optiska musen är designad med tre olika greppmetoder för optimal kontroll - oavsett om man föredrar handflategrepp, klogrepp eller fingertoppsmetoden. Fingertoppsanvändare kommer uppskatta det löstagbara bakre skalet designat för komfort för den användargruppen.

• Fem programmerbara knappar för strategisk placering av makros, profiler, tangentbordsknappar, mediakontroll, windowsfunktioner etc.
  • Unik inställningsfunktion för att välja mellan fem frekvenser av återkommande attacker.
  • Rörelseupplösning 3200 DPI för precision på pixelnivå
  • Livscykel på 10 miljoner klick• Uppdateringsfrekvens/polling rate 125/250/500/1000 hz• Minne 64K
Rekommenderat butikspris är 389 kronor.
Produktsida: http://www.gamdias.com/en/p/apollogms5101/

NYX musmattor

GAMDIAS lanserar två nya musmattor för gamers utvecklade för att hålla i oräkneligt antal speltimmar framöver. Musmattorna finns i två olika modeller: Speed och Control. Speed-varianten ger musen extra fart för snabbare rörelser, medan Control gör musen mer finkänslig för detaljerade rörelser. Båda modellerna har våffelmönstrat material för optimalt motstånd både vertikalt och horisontalt. Undersidan består av 100 procent naturligt gummi för ligga stabilt på plats. Gaming-musmattorna finns i två olika storlekar: stor och medium.

Rekommenderat butikspris för NYX Control honeycomb mousepad och NYX Speed honeycomb mousepad i basutförande är 169 kronor och för den större versionen (Large) 189 kronor.

Produktsida: http://www.gamdias.com/en/c/mousepad/

AGON gaminghandskar
AGON spelhandske kombinerar läder och lycra och ger spelaren en hög komfortkänsla och minskar trötthet under längre perioder av spel. Ett ergonomisk handledsstöd är en annan funktion som minskar trötthet i handen och en oönskad friktion mellan handleden och musmattan.

Rekommenderat butikspris är 249 kronor.
Produktsida: http://www.gamdias.com/en/p/gag1000/

– De senaste produkterna från GAMDIAS riktar sig till gamers som inte enbart är ute efter kvalitet utan som även vill förbättra sitt spel och höja sin spelupplevelse. GAMDIAS produkter är utvecklade av äkta gamers, det är därför de blivit populära på så kort tid. Musen APOLLO exempelvis som är designad för att vara bekväm för palm-, claw- eller fingertip-grepp - utan att göra avkall på precision. Och GAMDIAS highend-mus, ZEUS, är en 8200dpi-mus som är inställningsbar i bredd för att passa olika händer perfekt för att maximera antalet frags, säger Jocke Segerlund, Produktchef, Captech.

Övriga produkter som är nya på svenska marknaden
Nyligen har GAMDIAS även lanserat följande gaming-produkter på den svenska marknaden.

ZEUS
Prisbelönad spelmus som finns i e-sport-version för professionella gamers.

• Tre oberoende sidostycken för justerbar bredd och grepp för att passa just din hand.
  • Lasersensor med upp till 8200 DPI för mikroskopisk precision.
  • 512KB inbyggt minne för lagring av knappinställningar och profiler.
  • Viktsystem för att anpassa till den individuella spelaren.
  • Extra tåliga knappar som klarar över 11 miljoner knapptryckningar.
  • Blivit nominerad av Red Dot som bästa gaming mus
Rekommenderat butikspris är 699 kronor. E-sport addon kit 109 kronor.

Produktsida: http://www.gamdias.com/en/p/zeuslaseresoprt/

HADES
Spelmus särskilt designad för spelare som är vänsterhänta.

• 3200 DPI optisk sensor för precision på pixelnivå
  • 64K minne med möjlighet att spara 6 profiler inklusive makron och muskel-minne
  • Spelmus särskilt designad för spelare som är vänsterhänta.
  • Gjord för att passa vänsterhänta lika bra som högerhänta.
  • Sju programmerbara knappar
  • Tre uppsättningar utbytbara sidopaneler.
  • Utvecklad för att hantera över 10 miljoner klick.
Rekommenderat butikspris är 389 kronor (optisk) och 549 kronor för en laser-version.
Produktsida: http://www.gamdias.com/en/p/hadesgms7011/

DEMETER

Optisk och ergonomisk spelmus som inte tummar på kvalitet och säljs till ett mycket bra pris.

• 64KB inbyggt minne. Möjlighet att spara upp till tre profiler och makron från dator till dator.
  • 2000 DPI för precision på pixelnivå.
  • Sex knappar varav fem är programmerbara för att passa din spelstil. Välj var du vill spara dina macros, profiler, tangentbordsknappar, mediakontroll och Windowsfunktioner.
  • Klarar över 10 miljoner knapptryckningar.
Rekommenderat butikspris är 199 kronor.
Produktsida: http://www.gamdias.com/en/p/demetergms5010/

HERMES
Mekaniska tangentbord med macrotangenter som passar både vänster- och högerhänta gamers.

• Ljuddämpade Cherry MX-switchar med speciella element som minskar tidsåtgången att trycka ned tangenterna.
  • Livslängd på över 50 miljoner klick.
  • 512KB inbyggt minne för att spara inställningar och profiler.
  • 13 makrotangenter i en layout som passar även de som spelar med piltangenterna.
  • Anti-ghostning med full n-key rollover.
  • Inbyggd USB-port och ljudportar för att enkelt ansluta tillbehören
  • Ergonomiskt handledsstöd med magnetfäste som fungerar som tangentbordsskydd när det inte används.
  • Fått design-utmärkelse av Red Dot som bästa mekaniska tangentbord.
  • Tangentbordet kan även köpas utan handledsstöd (GKB2000)

Rekommenderat butikspris är 1090 kronor (och 990 kronor utan handledsstöd).
Produktsidan: http://www.gamdias.com/en/c/keyboard/

HEPHAESTUS
Gaming headset för flera sinnen och eget kylningssystem

• Levererar trogen resonans med simulerade surround-effekter motsvarande 7.1-kanalsljud.
  • I den tillhörande programvaran kan du enkelt ändra ljudbild och välja bland rumsklanger som skapats av proffs.
  • Blast Source Identifier – tryckvågor återges med vibrationer så att du omedelbart kan känna var händelsernas centrum är.
  • Kylning med inbyggda kylflänsar i aluminium som behåller behaglig temperatur även vid längre spelsessioner.

Rekommenderat butikspris är 899 kronor.
Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/hephaestusghs2000-wh/

EROS
3.5mm stereo gaming headset med kristallklart ljudkvalitet.

• 40 mm element i spelklass ger total transparens i ljudkvaliteten med balanserad bas och diskant.
  • Nytänkande design av huvudbågens och öronkuddarnas utformning och stoppning ger gamern utmärkt komfort även efter flera timmar av användande. EROS öronkuddar stänger också ute störande omgivningsljud.
  • Justerbar mikrofonarm för optimal placering.

Rekommenderat butikspris är 449 kronor (3,5 mm) och 499 kronor (USB).
Produktlänk: http://www.gamdias.com/en/p/erosghs2200u/

Tillgänglighet
Alla produkter är tillgängliga omgående för återförsäljare via Captech Distribution. GAMDIAS produkter finns till försäljning bland annat hos återförsäljarna Webhallen, Inet och MaxFPS.

För mer information eller produkttest, vänligen kontakta:
Jocke Segerlund, produktchef, Captech
Mobil: 0763-933015
E-post: jocke.segerlund@captech.se

Om GAMDIAS
GAMDIAS grundades 2012 och har idag över 100 medarbetare lett av grundaren RK HAN. GAMDIAS fokuserar sig på grunderna inom gaming för att komplettera med kreativitet och service. De tre första bokstäverna GAM står för “gaming art in motion” och DIAS är latin för “gud”. GAMDIAS mål är att skapa bästa möjliga spelupplevelse genom att höja nivån på både design- och produktkvalitet. För mer information gå till www.GAMDIAS.com

Om Captech
CapTech Distribution är en av Sveriges största distributörer av IT-hårdvara, film och multimedia-produkter samt Sveriges största distributör av AV & Large Display. Verksamheten är rikstäckande med huvudkontor i Göteborg och lokalkontor i Stockholm, Helsingborg och Umeå. CapTech har sitt huvudlager i Göteborg och försäljningen uppgår till ca 1,4 Mdr SEK. Återförsäljarbasen omfattar idag mer än 2 000 återförsäljare över hela Sverige. www.captech.se