HL Display AB

Nya styrelseledamöter i HL Display AB (publ)

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2006 16:21 CET

Gérard Dubuy är ny VD och koncernchef i HL Display från och med årsstämman den 14 mars 2006.
Genom valet av Gérard får HL Display en koncernchef vars fokusering ligger på försäljning. Han har en gedigen 10-årig bakgrund som VD för HL's franska bolag och har under den tiden ökat omsättningen från blygsamma 5,3 miljoner Euro till dagens 34 miljoner Euro.
I Frankrike är HL Display France det ledande företaget för varuexponering och butikskommunikation och samtidigt det största säljbolaget inom HL Display-koncernen.

Anders Remius, avgående VD och ny styrelseordförande i HL Display, är mycket nöjd med valet av Gérard.
"Det känns bra för mig och självklart för hela företaget att Gérard kommer in som ytterst ansvarig för de operativa verksamheterna. Han har en lämplig bakgrund och är mycket resulatorienterad samtidigt som det är en intern rekrytering där vi vet att han kan vår verksamhet utan och innan. På så sätt tappar vi inte fart i vår strävan mot ännu bättre resultat".

Gérard är även privat en målmedveten person. Har tävlat i Paris-Dakkarrallyt fyra gånger på motorcykel och nu senast 2006 gick han i mål på 41:a plats av 240 anmälda motorcyklister. Gérard är bosatt i Frankrike i Saint Avertin, 20 mil söder om Paris. Han är gift med Julia och tillsammans har de tre barn, två döttrar och en son.

Nya styrelseledamöter
Åke Modig är nyinvald styrelsemedlem. Åke är sedan 1 januari 2006 koncernchef för Swedish Meats, Sveriges största köttproducent. Han har tidigare varit koncernchef för Arla Foods i Danmark och har också ett antal övriga styrelseuppdrag. Åke har arbetat 33 år inom Arlakoncernen varav 21 år som vice VD eller VD.

Åke är boende i Göteborg men pendlar och arbetar i Stockholm. Han är gift med Ulla och de har tillsammans fem pojkar. Han är utbildad civilekonom med vidareutbildning från Harvard Business School. På fritiden är det familjen som kommer i första hand men han tycker även om motionsidrott som exempelvis skidor och löpning. Har bl a hittills avverkat 20 maratonlopp.

Jan-Ove Hallgren är också nyinvald styrelsemedlem. Han har en gedigen och långvarig erfarenhet som köpman. Jan-Ove började arbeta inom ICA redan 1971 och har därefter innehaft många befattningar inom ICA-sfären. Var bland annat med om att genomföra "ICA 90", ICA's omläggning till Sverigeorganisationen. Han har arbetat som vice VD i bolaget ICA Detaljhandel.

Sedan år 2000 har Jan-Ove företrädesvis haft ideella uppdrag och då främst inom svensk hästsport. Han är styrelseordförande i Swede Horse AB samt ordförande i Svenska Ridsportens tävlingssektion.
Bostaden finns i Höllviken och familjen består av hustrun Britt och en dotter.

Bilder på Gérard, Åke och Jan-Ove finns på HL Displays hemsida och länken dit är: