TurbolinPR AB

Nya superfruktjuicer från Healthy People

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 10:18 CEST

Healthy People lanserar tre nya juicer rika på vitaminer och antioxidanter. Juicerna innehåller 100 procent naturliga råvaror, inget tillsatt socker och är baserade på olika superfrukter - "Acerola & Mango", "Goji & Passion" samt "Golden kiwi".

Superfrukter är ett samlingsnamn för frukter och bär med exceptionellt näringsinnehåll med fokus på vitaminer och antioxidanter. I takt med att intresset för hälsa och välmående växt sig allt starkare har också superfrukterna ökat i popularitet. Många av frukterna har dock använts i läkande syfte sedan urminnes tider.

Juicerna från Healthy People har gemensamt att de är baserade på superfrukter och därmed naturligt rika på olika vitaminer och antioxidanter som är bra för vår hälsa.

- Superfruktjuicerna har gjort stor succé i Europa och det är väldigt kul att de nu också finns tillgängliga här i Sverige. Allt fler månar om sin hälsa och juicerna är ett gott och bra komplement i en varierad kost, säger Christian Mahrle, marknadschef på Heba Food & Beverages.

Superfrukter med unika egenskaper

Acerola är ett träd som härstammar från Brasilien och den röda frukten innehåller upp till 30 gånger mer C-vitamin än apelsin. Juicen från Healthy People innehåller även mango som ger en uppfriskande smak.

Gojibäret växer i Himalaya och är en naturlig källa till flera olika mineraler, vitaminer, antioxidanter och fibrer. Bäret anses vara det mest energirika bäret i världen och har exempelvis använts i kinesisk läkekonst under årtusenden.

Frukten "Golden kiwi" smakar tropiskt sött, som en blandning av mango, persika och citrus och har en hög halt av både vitamin C och kostfibrer. Drycken är dessutom berikad med Omega 3 som är ett viktigt näringsämne.

Juicerna finns att köpa på ICA och Coop och kostar från 26,90 kronor.

För mer information kontakta:

Niklas Trieb, TurbolinPR

E-post: niklas@turbolinpr.se