Systembolaget AB

Nya systembutiker i Luleå

Pressmeddelande   •   Dec 01, 2009 09:48 CET

Den här veckan inviger Systembolaget två nya självbetjäningsbutiker i Luleå. Det blir butiker byggda enligt Systembolagets butikskoncept som är utformat för ett ännu bättre kundmöte.

Vi är glada att kunna erbjuda våra kunder i Luleå en helhetslösning genom våra två nya butiker. Butikerna kompletterar varandra på bästa sätt där butiken på Storheden får ett lite större sortiment och merparten av alla nyheter. Butiken i centrum, på Storgatan erbjuder kunderna ca 1 250 artiklar fördelade på samtliga varugrupper. Och om kunderna önskar något som inte finns på butikshyllan i dessa två butiker så tar butikerna hem detta utan extra kostnad för kunden.
- Genom denna helhetslösning kan vi nu erbjuda våra kunder två moderna självbetjäningsbutiker, en i centrum och en på Storheden, säger områdeschefen Anders Blomqvist.

Butiken på Storgatan 61 öppnar kl. 10.00 onsdagen den 2 december.
- Jag är väldigt nöjd att vi nu kan erbjuda våra kunder en butik centralt i Luleå som ligger på gatuplanet till 100 procent, säger Marita Johansson.

Vid öppningen kommer kommunalrådet Karl Petersen, informationschef Lennart Agén och områdeschef Anders Blomqvist att finnas på plats i butiken.

Öppettider:
Måndag – onsdag 10-18
Torsdag – fredag 10-19
Lördag 10-15

Storheden
Butiken i Storheden öppnar torsdagen den 3 december kl. 10.00. I den nya butiken hittar kunderna enkelt bland de olika varugrupperna – här finns också en särskild plats för säsongsprodukter. Avdelningarna är tydligt indelade och skyltar guidar kunderna vilket bidrar till en känsla av butik i
butiken. Varje avdelning ger dessutom en bra överblick över hela sortimentet. Det alkoholfria sortimentet har fått en förbättrad exponering vid kassalinjen.

- Det är otroligt stimulerande att kunna erbjuda våra kunder ännu bättre service utan att skapa merförsäljning i och med de nya moderna butikslösningen, säger butikschefen Stefan Keisu.

Vid öppningen kommer försäljningschef Hans Jungland, projektledare Mikael Gillerlöv och områdeschef Anders Blomqvist att finnas på plats i butiken.

Öppettider:
Måndag – onsdag 10-19
Torsdag – fredag 10-20
Lördag 10-15

För mer information, kontakta gärna:
Press- och informationschef Lennart Agén, tfn 070-245 00 47, press@systembolaget.se
Områdeschef Anders Blomqvist, tfn 08-503 301 86