Ideon Science Park

Nya tag för Ideon och dess marknadschef Maria Sätherström

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 10:30 CET

Vår marknadschef Maria Sätherström lämnar Ideon nu i vår för att gå mot nya utmaningar. Hennes sista arbetsdag blir den första maj.

Maria har arbetat på Ideon Center sedan 2003 med nätverksbyggande och marknadsföring och har sedan 2008 varit Ideons marknadschef, då Ideon bland annat firade 25-årsjubileum med Kronprinsessan Viktoria på besök. Under Marias ledning har Ideons varumärkesplattform och grafiska profil utvecklats, vilket har lyft Ideons redan starka varumärke.

Vi vill passa på att tacka Maria för ett förtjänstfullt arbete för Ideon under alla år och önskar henne ett varmt lycka till.

Ideon har sedan starten 1983 varit i ständig förändring och tillväxt och så lär det fortsätta även framåt. I november invigs Ideon Gateway och vi kommer också att under året kunna presentera flera stora nyheter, inte minst inom området Open Innovation.

Konsekvenserna av förändringarna blir delvis organisatoriska och Ideon Center kommer att renodlas till ett servicebolag inom Facility Management tjänster för Ideonföretagen.

...

För mer information om Ideon Science Park:
Hans Möller på 0709-16 85 00 eller hans.moller@ideon.se

Om Ideon Science Park

Ideon Science Park är den idealiska platsen för dig och ditt företag. En plats där människor förbättrar och förfinar sina egna och varandras idéer, en plats där allt är möjligt. Möten möjliggörs inte enbart genom fysiska förutsättningar – Ideon Science Park erbjuder därför även ett brett kontaktnät av partners som bidrar med viktig kompetens i olika utvecklingsskeden. Det kan röra sig om finansiering, affärsutveckling, marknadsföring eller juridiska frågor.

Ideon Science Park är den första och största av Sveriges cirka femtio forskningsbyar, eller science parks som vi numera väljer att kalla dem. Parken bildades 1983 för att ta tillvara på alla idéer och innovationer som skapas på Lunds universitet och sedan dess har flertalet tekniska landvinningar haft sin början här; till exempel GSM-telefoni, Bluetooth-kommunikation och Axis nätverkskameror. På Ideon Science Park verkar i dag drygt 260 företag. Ideon Science Park ägs av Wihlborgs Fastigheter AB och Ikano Fastighets AB.