erika tubbin

nya trassligheter från erika tubbin

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2013 12:27 CEST

Efter mässvila i vintras är erika tubbin tillbaka på Formex - starkare och trassligare än någonsin! Trassliga smycken, brickor, skärbrädor, underlägg, handdukar, disktrasor, ljuslyktor - och med nyheter inom papper och kontor. Presentpappersark, vykort och skrivhäften matchar magneter och mobilskal. Väldigt grafiskt, väldigt svartvitt och väldigt trassligt. Nytt för hösten är vita streck på svart botten - en mörkare version av "klassikerna".

Välkommen att spana in nyheterna på FORMEX 15-18/8 på Stockholmsmässan, Älvsjö. Du hittar oss i monter B04:48.

För frågor och lån av produkter kontakta Erika Tubbin via mail erika@erikatubbin.se eller tel 070-6423028. Pressbilder hittar du här, kontakta dock Erika Tubbin innan ev publicering.

Erika Tubbin är formgivare med trassligt hår och trassel på hjärnan. Smycken av silvertrådar har gett inspiration till mönster på allehanda produkter; allt från disktrasor till träskor, lampor och vykort. Alla smycken tillverkas för hand i ateljén i Norrköping. Övriga produkter tillverkas av kvalitetsföretag runt om i Sverige med så miljösnälla metoder som möjligt. Har arbetat heltid som formgivare i eget namn sedan 2005. erika tubbins produkter hittas hos en ständigt växande skara present- och inredningsbutiker runt om i Sverige och går i mindre omfattning på export till bland annat Nederländerna och Japan.

erika tubbin | trasslig design
inredningsdetaljer | smycken