Moogio AB

Nya trender i fönstret - Klassiskt kvinnligt eller klassiskt manligt?

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 16:59 CET

Att ändra ett rum, genom att ändra i dess fönster är inredningskedjan Moogio´s huvudsakliga affärsidé. Nu presenterar man två nya designprogram som tar rummet i två helt olika riktningar med hjälp av bland annat lamellgardiner, markiser och persienner. Det klassiskt kvinnliga ´´Soft Boudoir´´ och det lika klassiskt manliga - ´´New Noble´´.

Moogio arbetar i huvudsak med markiser, pliséer, lamellgardiner, persienner och andra sätt att designa miljön i och runt fönster.

- Att ändra i ett fönster ändrar ett rums hela karaktär på ett ögonblick, säger Per Rohrdanz på Moogio.

- Det är som att byta fond på en teaterscen. Dessutom påverkas ljuset i rummet. Och även hur fönstret ser ut utifrån!

- Det ger större effekt än att byta kuddar i soffan, måla fondvägg eller köpa en ny matta.

Soft Boudoir och New Noble

Nu presenterar Moogio två helt nya stilar som kan ta ett rum i helt olika riktningar.
- Det här är stilar som leker lite med fördomar. Men som är coola på var sitt sätt. Det är inte ironi, men det är inte heller grav-allvarligt.

Soft Boudoir är en klassiskt kvinnlig stil där ljusa och feminina färgnyanser möter material som silke, sammet och organza. Resultatet blir en atmosfär av avslappnad lyx. Ton-i-ton färger bildar mönster i tunna och genomskinliga material.

- Det här är en hyllning till gamla Paris. Men med en twist. Antika möbler möter modern design och högklassiga material. Och man ska få en känsla av en doft av parfym.

I andra änden av skalan finns ´´New Noble´´. Lika klassiskt manligt. Här används material som tweed, sammet och alcantara med paisley, ränder, hundtands och fiskbensmönster. Detaljerna är i läder och metall och sätter en exklusiv udd på det hela. Traditionellt möter modernt.

- En miljö för Pokerproffs med humidor...

New Noble och Soft Boudoir-miljöer finns att se i Moogios showrooms på nio orter i landet. Samt på www.moogio.se

FÖR MER INFORMATION V G KONTAKTA:
Joakim Björnek, Moogio AB
Tel: 046-32 50 14 Fax: 046-30 70 14