Kentima AB

Nya unika funktioner i Ethiris Mobile 5.10 för Android

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2013 10:38 CEST

Från och med idag kommer Ethiris användare att kunna ladda ner Ethiris Mobile 5.10 för Android. Den nya versionen innehåller framför allt möjligheten att visa inspelat videomaterial från olika kameror i en Ethiris-anläggning. En av de unika funktionerna är att det nu finns tidslinjer i appen. Tidslinjer gör att användaren grafiskt kan se under vilka tider det finns inspelat videomaterial från en viss kamera. Användaren kan därefter snabbt välja fram vilket inspelat material man vill se på.

Tidslinjerna visar som standard 30 minuter, men det går både att zooma in och ut för att välja andra tidsspann. Det finns även möjlighet att välja en exakt tidpunkt för tidslinjalen med datum och klockslag. För att navigera i det inspelade videomaterialet kan man dra i tidslinjalen och i bakomliggande tidslinjer. Dessutom kan man enkelt förflytta sig framåt/bakåt mellan olika videosegment.

Övervakning med Ethiris Mobile via Wi-Fi och 3G/4G
Ethiris Mobile är en app för Android och iPhone som gör det möjligt att få tillgång till och övervaka sina Ethiris-anläggningar via Wi-Fi och 3G/4G i princip var man än befinner sig. Appen öppnar upp en rad möjligheter för att ytterligare hantera videoövervakningssystemet. Med Ethiris Mobile går det att se livevideo från kamerorna i en Ethiris-anläggning, manuellt spela in livevideo, styra PTZ-kameror, se larmlistan och kvittera larm samt spara och e-posta bilder från kamerorna. Från och med version 5.10 av Ethiris Mobile kan man alltså även snabbt och enkelt söka upp och se på inspelat videomaterial.

Läs mer om de nya funktionerna och se bilder från appen här(pdf)>>

Kentima utvecklar, tillverkar och säljer avancerade produkter för automations- och säkerhetsbranschen. Produkterna ger användaren helt unika möjligheter att kommunicera mot olika system för att därefter visualisera, interagera, övervaka, lagra och överföra information och bilder mellan systemet och användaren.

Begrepp som modernt, innovativt och driftsäkert är synonymt med produkter från Kentima. Företaget fokuserar på en hög kvalité och detta återspeglas i de unika, kostnadseffektiva och flexibla produkter som utvecklas och levereras

Produktområden:

•  HMI/SCADA system, WideQuick
•  Mjukvaror för kameraövervakning, Ethiris
•  Industridatorer, Oe
•  Operatörsenheter, WideQuick HMI Panel

Ethiris och WideQuick är registrerade varumärken.
www.kentima.se