Rowi Wines AB

Nya Upplagan nominerade till Svenska Design Priset!

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 18:14 CEST

Rowi wines tycker också att tidningen Nya Upplagan är ett understatement. De kallar sig inte för störst, bäst eller vackrast. De skiljer sigi tidningsvärlden genom att låta sina läsare själva bedöma och förstå, vilket de vet att niockså gör. Bara för att tidningar skriker högst och kallar sig för än det ena och än det andra, är man nödvändigtvis inte bäst. De fortsätter att gå vår egen väg utan annonskampanjer eller frotterande av självförhärligande självgodhet. Som tur är finns det folk som förstår att uppskatta vår form och vårt innehåll. Nya Upplagan har blivit nominerade till Svenska Design Priset i kategorin Magasin. Stort grattis från Rowi!

Rowi Wines AB erbjuder ett brett utbud av mer än 1000 olika vin-, öl- och spritsorter från hela världen.
Allt noga utvalt i nära samarbete med våra duktiga producenter och erfarna samarbetspartners. Bland annat är varje produkt testad av en expertpanel bestående av sommelierer, vinimportörer, f d anställda hos Systembolaget och restaurangmänniskor. Från vårt kontor i Båstad arbetar vi på den Skandinaviska marknaden och exporterar även till Ryssland och Indien.
Namnet, Rowi Wines, har vi tagit efter den lilla Kiwi-fågeln Rowi (Apertyx rowi) som finns i ett begränsat antal i området Okarito i Nya Zeeland. Den sällsynta fågeln lär enligt sägnerna omtänksamt värna om alla i sin omgivning. En trivsam egenskap som vi hoppas att du som kund alltid ska finna hos oss.
Välkommen till Rowi Wines!Gjertrud Flote VD