Veeam

Nya Veeam Backup & Replication 6.5 minskar återläsningstider med 90 %

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 09:57 CEST

Många metoder  som används för att säkerhetskopiera virtuella maskiner är i överlag föråldrade. Det duger inte längre att installera agenter i de virtuella miljöerna och behandla dem som om de vore fysiska. Agenterna måste uppgraderas för hand och handlar det om tusentals virtuella maskiner blir det väldigt mycket arbete som ofta orsakar problem. Med Veeams agentlösa metod slipper man problematiken helt och hållet.

Förutom en backuplösning utan agenter hanterar även Veeam återläsning på ett smidigt sätt. Med Veeam:s återläsningsfunktion tar man upp systemet på en gång och börjar arbeta så fort den virtuella instansen har kommit igång. Då är den virtuella maskinen fortfarande en deduplicerad säkerhetskopia på ett lagringssystem och medan den håller på att rehydreras och flyttas tillbaka till servern kan man arbeta direkt från den deduplicerade säkerhetskopian

Nyhetsfakta:

• Veeam Software,      innovativ leverantör av säkerhetskopierings-, replikerings- och      virtualiseringslösningar för VMware vSphere och Windows Server Hyper-V, tillkännager att Veeam Backup &      Replication 6.5 kommer att börja säljas under Q4 2012. Den nya versionen      erbjuder ny      återställningskapacitet för Microsoft Exchange samt återläsning från SAN      snapshotsav HP StoreVirtual VSA och LeftHand. En annan viktig nyhet är      stöd för VMware vSphere 5.1 och Windows Server 2012 Hyper-V, vilket gör      Veeam till den första leverantören som erbjuder stöd för båda de nya      hypervisorplattformarna.
  • De nya, kraftfulla funktionerna      förstärker Veeams ledande position med deras agentlösa lösning byggd      särskilt för kraftfull, lättanvänd och prisvärd virtualisering. Centrala      nya funktioner i Veeam Backup & Replication 6.5:
    • Veeam       Explorer för Exchange:       Administratörer av virtuella maskiner       kommer att kunna  använda       säkerhetskopior av Exchange-maskiner för att söka upp och hämta       individuella Exchange-objekt, utan någon agent. Några av de kostnadsfria
            funktionaliteterna:
      •
      • Bläddra i Exchange-databaser direkt från en        komprimerad säkerhetskopieringsfil och sök igenom e-postdatabasen på        mindre än två minuter.
      •
      • Söka efter specifika objekt i flera olika        Exchange-postdatabaser och bland flera olika objekttyper med avancerade        sökfunktioner.
      •
      • Exportera objekt till en PST-fil, till        MSG-filer eller skicka dem som en bilaga.

• Veeam       Explorer för SAN-snapshots:       Denna nya kapacitet låter administratörer snabbt återställa en, flera       eller alla virtuella maskiner direkt från SAN-snapshots, vilka kan skapas       under dagen med väldigt liten inverkan på produktionssystemen. Detta       möjliggör korta Recovery Point Objectives (RPO) för de flesta vanliga       återställningsscenarion: användare som oavsiktligen raderar data, skript       som av misstag korrumperar data och systemuppdateringar som drabbas av       fel.

• Avancerad       övervakning och rapportering:        Denna nya funktionalitet       integrerar övervakning, rapportering och kapacitetsplanering för Veeam       Backup & Replication i en enda konsol genom att använda Veeam ONE 6.5       som ingår i Veeam Management Suite 6.5.

Uttalanden:

Ratmir Timashev, President och CEO på Veeam Software

”Veeams agentlösa lösning för säkerhetskopiering och replikering byggd särskilt för virtualisering betraktades tidigare som en nischad produkt, men liksom virtualisering i sig är den numera allmänt utbredd. Enligt Gartner hade mer än 50 % av allt arbete på x86-arkitektur virtualiserats på servrar vid mitten av 2012, och siffran beräknas nå 75 % år 20141.  Organisationer kör nu sina mest kritiska applikationer och tjänster på virtuella maskiner, vilket garanterar den snabba återställning som är avgörande för att säkerställa affärskontinuitet.”

Priser & tillgänglighet:

Veeam Backup & Replication 6.5 och Veeam Management Suite 6.5 visas upp denna vecka på VMworld 2012 i Barcelona i Veeams monter G211. Programvaran är planerad att göras tillgänglig för allmänheten under Q4 2012. De europeiska priserna (MSRP) börjar på 580 € för Standard Edition och 910 € för Enterprise Edition.

För mer information om lanseringen av 6.5 kan du närvara vid ett gratis webinar onsdagen den 24 oktober klockan 13.00 GMT och 13.00 ET. Anmäl dig idag: http://go.veeam.com/webinar-backup-10242012-vanover-what-new-in-backup-and-recovery-for-vmware-hyper-v.html.

Besökare vid VMworld i Barcelona kan också besöka Veeams monter (G211) och få ett gratis USB-minne för att använda med Veeam Backup Free Edition och VeeamZIP.

Ta kontakt med Veeam:

Angivna webblänkar i detta meddelande:

Om Veeam Software

Veeam® Software utvecklar innovativa lösningar för säkerhetskopiering för VMware och Hyper-V samt virtualiseringshantering. Veeam Backup & Replication™ är den allra främsta VM Backup-lösningen. Veeam ONE™ är en ensam lösning för realtidsövervakning, resursoptimering och hanteringsrapportering för VMware och Hyper-V. Veeam Management Pack™ (MP) och Smart Plug-in™ (SPI) utökar företagets övervakning till VMware med hjälp av Microsoft System Center and HP Operations Manager. Veeam tillhandahåller även gratis virtualiseringsverktyg. Få reda på mer genom att besöka http://www.veeam.com/.

1Gartner, Magic Quadrant for x86 Server Virtualization Infrastructure, Thomas J. Bittman, George J. Weiss, Mark A. Margevicius, Philip Dawson, den 11 juni 2012