PMH International AB

Nya versioner av LOGITRANS Höglyftare i rostfritt

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2013 11:44 CET

För miljöer med speciella krav kommer nu nya versioner av LOGITRANS Rostfri höglyftare som är mer rengöringsvänliga och korrosionsbeständiga.

”Vi har skapat produktförbättringarna med hjälp av våra erfarenheter av rostfria produkter och bra feedback från våra kunder”.

Produkterna har blivit allt mer rostfria t ex sänkhandtaget på de manuella vagnarna och  batterikåpan på den elektriska rostfri-plus vagnen. Även toppmuttern på cylindern är nu rostfri. ”Vippkontakten för lyft på de elektriska modellerna är extra förseglade” säger Niklas Håkansson, produktansvarig hos PMH International.

Höglyftarna finns både i manuella och elektriska versioner samt i en rostfri-plus och rostfri-semi version. Rostfri-plus betyder optimalt rostfritt utförande medan det på rostfri-semi vagnarna förekommer delar som är kromatiserade. Det finns en höglyftare för varje miljö!

Inom våta, rena- och aggressiva miljöer finns det också ett behov av att arbeta i  ergonomisk korrekt- och bra arbetshöjd. Här är höglyftarna perfekta  eftersom de kombinerar egenskaperna hos en pallvagn och ett lyftbord. De nya höglyftarna har även fått en mer elegant och snygg design.

Höglyftarna kan transportera och lyfta 1500kg upp till lyfthöjden 470mm. Från 470 mm lyfthöjd upp till 800 mm har de en lyftkapacitet på 1000 kg.

Med en rostfri höglyftare säkras den ergonomiskt korrekta arbetshöjden även i företag där det ställs höga krav på hygien eller där en våt och aggressiv miljö tidigare väsentligt förkortat livslängden för lackerade modeller. ”Det är en investering som snabbt lönar sig på grund av ökad effektitvitet och färre sjukdagar för anställda”

Rostfria lyftvagnar från Logitrans finns även som gaffellyftvagn, staplare och tiltvagn.

Läs mer om rostfria lyftvagnar på www.pmh.se eller kontakta oss på 020-21 29 99

PMH International AB är inriktat på kundanpassade lösningar inom lyft- och materialhantering samt hallar för lager, industri och uthyrning. Företaget är familjeägt och grundades 1974 i Ystad som är företagets huvudsäte. I sortimentet finns etablerade kvalitetsvarumärken såsom  KITO, Stahl, Schmalz, Dalmec, JD Neuhaus, Logitrans  m.fl samt PMH-Hallen. Läs mer på www.pmh.se