Quest Software

Nya vRanger – nu för mindre företag- Quests system för virtuell backup och återställning blir enklare, snabbare till lägre pris

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2010 14:09 CEST

Quest Software, Inc. (Nasdaq: QSFT) har utvecklat sina lösningar för virtuell serverbackup och återställning i vRanger-serien. Den nya vRanger Standard Edition 5.0 är speciellt lämpad för små och medelstora företag. Den erbjuder en integrerad lösning som är enklare och snabbare än konkurrerande produkter, till ett lägre pris.

Quests patentsökta lösningar ökar både säkerheten och snabbheten i företagens datahantering genom att dels komprimera backupdata genom en egenutvecklad teknik, dels genom att ta bort inaktiva datablock och alltså undvika att backa upp tomma foldrar. Hela Quests utbud av lösningar för virtuella servrar, desktop och det privata molnet visas upp den här veckan på mässan VMworld Europe i Köpenhamn, Bella Center.

Läs hela pressmeddelandet här: vRanger Is Back

About Quest Software, Inc.
Quest Software (Nasdaq: QSFT) simplifies and reduces the cost of managing IT for more than 100,000 customers worldwide. Our innovative solutions make solving the toughest IT management problems easier, enabling customers to save time and money across physical, virtual and cloud environments. For more information about Quest solutions for application management, database management, Windows management, virtualization management, and IT management, go to www.quest.com.
# # #
Quest, Quest Software and the Quest logo are trademarks or registered trademarks of Quest Software in the United States and certain other countries. vRanger is a registered trademark of Vizioncore Inc, in the United States and certain other countries. All other names mentioned herein may be trademarks of their respective owners.

Quest, Quest Software and the Quest logo are trademarks or registered trademarks of Quest Software in the United States and certain other countries. vRanger is a registered trademark of Vizioncore Inc  in the United States and certain other countries. All other names mentioned herein may be trademarks of their respective owners.